|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() UtebarnehagerDet er sikkert blitt diskutert både her og der, men jeg lurer på hva dere tenker. Barnehagen her, som er den eneste i skolens omkrets, og nærmeste på ca 18 km har en uteavdeling. De holder til på idrettsforeningens klubblokale og har en lavvu en godt stykke unna. Lavvuen er jo hovedbasen, men barna hentes og leveres på klubbhuset. Barnehagen krever at barnet er bleiefritt og ikke sover på dagen og selvfølgelig har skikkelig med fottøy og uteklær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: utebarnehagerSå lenge det er krav til at barnet ikke sover og er bleiefritt, så må de også tilby alternativ plass i vanlig bhg hvis man må takke nei pga de grunnene..
![]() |
#3 |
I endring
|
![]() Sv: utebarnehagerPraksisen der virket rar ja.
![]() |
#4 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: utebarnehagerJeg antar at du må skrive på søknaden om barnet sover og har sluttet med bleie. Dermed vil jo bhg ta hensyn til dette når de tildeler plass. Jeg antar at det er de eldste barna som er på uteavdelingen (altså over 3 år).
![]() |
#5 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: utebarnehager
Nei, vi må ikke melde fra om noe slikt på søknaden. Min sønn kommer etter all sannsynlighet ikke til å være tørr innen vi fikk plass, og jeg kan ikke tenke meg at han får til bomelom iallefall (kronisk diare), men vi fikk tilbud om plassen, med to skjema vi måtte krysse av for og skrive under på at barnet ikke sov og ikke brukte bleie. Var ikke dette tilfelle til barnehagestart falt plassen bort stod det.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: utebarnehagerMen jeg er ikke imot utebarnehager altså og det må være herlig å boltre seg i skogen, for ikke å snakke om kysten for de som er så heldige, i mange timer om dagen. Samtidig vet jeg at min sønn også er glad for å komme inn. Han er ikke fylt 3 år ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: utebarnehagerSøkeprosessen er rar, ja, enig i det. Jeg har søkt plass i bhg med naturavd, men måtte da krysse av for at vi ønsket naturavdeling. Det var ingen krav om noe som helst der så vidt jeg har sett.
![]() |
#8 |
stressmonster
Det er veldig rart, men om de har det sånn i sine vedtekter er det nok ingen lover mot det. Er det en liten barnehage?
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: utebarnehagerDet er jo rart om dette kommer først etter at plassen er mottatt, det betyr jo i praksis at denne barnehagen ikke tar bleiebarn over hodet hvis de ikke skiller på det før tildeling av plasser i og med at alle risikerer uteavdeling.
![]() |
#10 |
Erfaren
![]() ![]() |
Det er to store avd inne, en småbarns og så denne uteavd. Usikker på hvor mange barn det er, men det er store avdelinger. De tar bleiebarn, har hatt to barn der tidligere, men ikke opplevd dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
stressmonster
Da ville jeg ha ringt å snakket med styrer om de utfordringene ditt barn har og hørt om dere kan komme fram til en løsning? Det kan jo hende de har noen som ønsker å flytte barna sine fra avdeling inne til uteavdelingen eller har ledige plasser ellers.
![]() |
#12 |
Erfaren
![]() ![]() |
Har gjort det for et par uker siden, venter på et brev, men hun kunne ikke garantere noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|