|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Dukkestrikk av Målfrid GauselNoen som har den strikkeboka i heimen?? Jeg har begynt på babydoll i lyserosa på s 38 og 39, men det må da være noe feil i Firkløvermønsteret der? Noen som har boka og kan sjekke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dukkestrikk av Målfrid GauselHvis du har oppskriften kan du jo sjekke om det ligger noen korreksjoner blant brukerkommentarene på ravelry - hvis den ligger der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Dukkestrikk av Målfrid GauselJa, den heter babydoll. Løper og sjekker... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Dukkestrikk av Målfrid GauselDet var visst ikke bare å løpe og sjekke, men nå har jeg da logget meg inn. Finner ikke oppskriften der, kun andre av henne. Er det en egen side hvor korreksjoner ligger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Dukkestrikk av Målfrid Gausel
Nei, det er isåfall en egen side til oppskriften også er korreksjonen enten rett på oppskriftssiden, eller du finner andre som har laget samme oppskrift og kommenterer feilen og evt kommer med forslag til forbedring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Dukkestrikk av Målfrid GauselFirkløvermønster: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Dukkestrikk av Målfrid GauselHvis du gir meg nøyaktig beskrivelse av "feilen" (jeg er totalt strikkenerd, kan ingenting) så kan jeg spør henne. (venninne av moder'n).
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Dukkestrikk av Målfrid GauselNå har jeg prøvd, og det stemmer her tror jeg, jeg får hvertfall en "hull-firkløver" når jeg strikker det mønsteret der. Men s om du skriver, det er jo i utgangspunktet to ting: Hvis du strikker på rundpinne må 2. omg strikkes rett, og 4. omg skal være gjenta 2. omgang. Da blir de 4 radene til et firkløver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Dukkestrikk av Målfrid GauselJa, det må være sånn. Tusen takk for hjelpen! Minstejenta i huset har ønsket seg alle dukkeklærne i hele boka, så da er det best at mor skjønner oppskriftene... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|