Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ryddestafett

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-12, 12:25   #1
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Ryddestafett

Jeg vet ikke helt hvordan vi skal gripe det an, men jeg tenkte vi kunne finne på en oppgave hver etter tur. Er det ikke relevant så kan man kanskje gå løs på noe annet i samme tid.

Nummerer oss etter påmelding

1. Mkj - 12. april - rydde og kaste i baderomsskap
2. Bokormen - 13. april - stue
3. Mira 14. april - rydde og skrubbe kjøkkenbenken
4. Myria 15. april - Kjøleskapet
5. Veobra - 16. april -
6. Bloppy - 17. april -
7. Jolie -18. april
8. Pingis - 19. april
9. Bauche - 20. april
10. Star - 21. april
11. Løve70 - 22. april
12. Vito - ville du være med?
13. Neket
14. Pøbelsara
15. Knerten
16. Tinkadott
17. Olifant
18. Ladybug
19. Mosol
20. Kaprifol
21. Amo
22. Mokkmokk
23. Kreps 77
24. amic@
25. Sure eplet
26. Pesten
27. Ina
28. Madicken
29. Nelly Nickers (skulle du være med?)
30. Maz
31. Tangerine
32. Bauche
33. Libra
34. Snuppa
35. Maxine
36. Fibi
37. Malama

Hvis der er noen som har meldt seg på men som ikke er på lista så gi meg et hint, jeg har mistet litt oversikten.

Sist redigert av mkj : 15-04-12 kl 18:35.
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 12:28   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddestafett

Oppgave 1.

Gå gjennom skapene på badet og andre steder du har jålesaker og medisiner. Kast det som ikke er i bruk lenger eller har gått ut på dato. Jeg har i hvert fall mye jeg ikke bruker/får bruk for igjen - og håper å kunne frigjøre litt plass.

Blir det tid til overs, så kan en sikkert rydde i noen andre saker på badet også.

Så kan vi rapportere her i tråden og så kan Bokormen komme med neste oppgave på lørdag formiddag kanskje? Man kan jo gå ut fra sine egne problemområder, det er sikkert flere som sliter med det samme. På denne måten får vi gått igjennom litt forskjellige saker.

Edit - kanskje vi burde hatt en blogg? Med en ny tråd for hver oppgave? :tenker høyt:

Sist redigert av mkj : 12-04-12 kl 14:42.
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 14:41   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er i gang!

Gammel 12-04-12, 15:15   #4
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Oppgave 1.

Gå gjennom skapene på badet og andre steder du har jålesaker og medisiner. Kast det som ikke er i bruk lenger eller har gått ut på dato.

Medisiner skal IKKE kastes i søpla. Levér gammel medisin på apoteket, slik at det kan søppelbehandles på riktig måte. Tenk hva som skjer i grunnvann og natur om flere millioner mennekser kaster medisiner i do eller i vanlig søppel.

: streng:

Gammel 12-04-12, 15:54   #5
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Bra oppgave.

Gammel 12-04-12, 17:52   #6
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Medisiner skal IKKE kastes i søpla. Levér gammel medisin på apoteket, slik at det kan søppelbehandles på riktig måte. Tenk hva som skjer i grunnvann og natur om flere millioner mennekser kaster medisiner i do eller i vanlig søppel.

: streng:

Bra! Jeg skulle akkurat inn her og si det da jeg så posen min med gamle medisiner på kjøkkenbenken.

Gammel 12-04-12, 18:11   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Bra presisering! Det tenkte jeg ikke på i farta!

Gammel 12-04-12, 21:03   #8
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Okei. Embrace yourself.

Jeg er utålmodig (men lat og sjuskete), så jeg kan ikke bare rydde ett skap på badet når jeg først skal i gang. Alle hotspotsene på badet på en gang altså. Badet er lite, men det er fryktelig rotete!

Here goes.

Langskapet der jeg har håndklær. Der er det et par kurver som skal bort. I dem ligger det bleier og sånne ting. Mine slutta med bleier for to år siden ...

Skapet ved siden av speilet. Der hadde jeg nettopp et raid, men det kan sikkert raides igjen. Dessuten kan døra med fordel lukkes litt oftere. Hylla under skal definitivt få seg en omgang rydd og kast.

Skapet under vasken. Der mangler det ei hylle, så der blir det kaos bare fordi det er enkelt å slenge ting inni der. Vurderer noen plastesker med lokk av ymse størrelser til oppbavering av toalettmapper, neglelakker, hårklippemaskin etc.

Men alle disse skapene kan jo lukkes. Ute av syne ute av sinn. Den virkelige bøygen er kleskassa min. Den var ment som en mellomstasjon for nattøy og klær som er brukt man kan brukes igjen. Problemet er jo bare at det er så mye annet dill oppi der. Som dere ser er det ikke plass til at håndkledet kan henge engang.

Og dette var bare badet, folkens!

Gammel 12-04-12, 21:14   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Jeg er ikke ferdig, men har begynt i det minste. Satser på litt mer i morgen. Har kastet unna litt. Må rydde inne i skapene i morgen.

Jolie - godt å se det ikke bare er her vi sliter litt av og til. Jeg har kjøpt en benk til badet for klær, nattøy osv, er redd den også kan bli oversvømt snart.

Gammel 12-04-12, 22:24   #10
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rydde i skapene på badet? Nå? De ser ikke ut i måneskinn...
Gammelt bad. Type med orange badekar, do og vask. Skapet har mistet dørene sine... Tar bilder med mobilen og legger ut i morgen...
Rydde nå altså? Sikkert lurt. Vi får besøk i morgen.
Men jeg er sliten og vil bare sove egentlig.
Tar skapet under vasken nå før jeg legger meg da :-)

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:26   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Knerten, man MÅ ikke, men for de av oss som trenger et spark i baken, så blir det en ny hotspotoppgave med jevne mellomrom. Om du får besøk så kan det kanskje være like lurt å ta en racerrunde all over. Dytt inn i skuffer og skap.

Gammel 12-04-12, 22:31   #12
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Bilder? Næh. Tror det må bli verbale beskrivelser herfra, ihvertfall i første omgang.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:33   #13
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Badene trenger definitivt en ryddings, ja. Tar jeg en grundig helgevask der samtidig med ryddingen får jeg jo faktisk gjort en hel del i morgen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:34   #14
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bør definitivt være med, men har jeg motivasjon nok?
Klarer jeg noen av oppgavene er jo det bedre en ingen. :geni: Jeg hiver meg med.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:37   #15
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Kan jeg få være med? Trenger ett skikkelig spark bak, og satser på at badet blir ryddet senest lørdag

Gammel 12-04-12, 22:43   #16
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Har vel egentlig ingen virkelige katastofeområder hjemme men ble inspirert av denne tråden for det og rydda i medisinskapet idag

Gammel 12-04-12, 22:49   #17
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar mine baderomskap i morgen. Ingen katastrofeområder for jeg rensket ut både gamle kremer, sminke og medisiner for noen måneder siden. Men det er litt rotete, og så har det ikke vært tørket støv der inne på i allefall et halvt år.

Gammel 12-04-12, 22:58   #18
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Der har jeg faktisk orden. Har bare 2 skap. Men jeg fikk da endelig rydda oppå vaskemaskina.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2012-04-12 22.43.58.jpg (170,9 KB, 74 visninger)

Sist redigert av star : 13-04-12 kl 07:50.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:58   #19
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg vil også vere med! Godt tiltak!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 23:04   #20
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Når jeg tenker meg om så er badet den ryddigste plassen i leiligheta.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.