Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Kindle som ikke vil skru seg på

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-12, 12:18   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Kindle som ikke vil skru seg på

Kindlen min er død! Den vil ikke la seg skru på. Jeg har prøvd å resette den ved å holde inne powerknappen i et halvt minutt, men ingen ting skjer. Plugger den inn i strømkabelen (ikke den originale, finner ikke den) og det lyser grønt så det ser ut til at den tar strøm.

Har noen vært borti lignende?

Gammel 15-04-12, 12:25   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kindle som ikke vil skru seg på

Min ligger også dø på bordet her så jeg følger med.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 12:28   #3
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opplevde det samme, og det viste seg at powerknappen skal holdes inne usannsynlig lenge for å resete. Tror det var mer enn 30 sekunder, altså.

Gammel 15-04-12, 12:31   #4
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Nei, jeg tuller, det var 20 sekunder. Men det er lange sekunder, altså.

Gammel 17-04-12, 11:54   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åssen gikk det? :nysgjerrig:

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 12:18   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ih! Kan det skje?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 12:19   #7
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Det gikk ikke. Har du en originallader? Kan du ta med den neste gang vi sees så jeg kan prøve den?

Gammel 17-04-12, 12:21   #8
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Har du holdt knappen inne avsindig lenge? Det måtte til en gang her.

Gammel 17-04-12, 12:21   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har den noe batteri du kan ta ut og sette inn igjen? (funker på talemaskina til lillegutt, men det er jo ingen kindle da. Jeg har ikke kindle) Evt. om det er noe sånn hard-reset-funksjon på den/hvis du tar av bakplata hvis den har slikt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 12:22   #10
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Når jeg tenker meg om, jeg tror jeg holdt inne både knappen under og den firkantknappen (navigeringsknappen, liksom) samtidig. Dette fordi det var det som måtte til en gang iPaden fullstendig låste seg. Prøve det kanskje?

Gammel 17-04-12, 12:41   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://askville.amazon.com/restart-k...estId=76082026

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 13:23   #12
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bare originalkabel til PC-lading, da. Men min datter lader sin Kindle helt fint med SonyEricsson-laderen sin.

Gammel 17-04-12, 13:37   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Vi har bare originalkabel til PC-lading, da. Men min datter lader sin Kindle helt fint med SonyEricsson-laderen sin.

Det er heller ikke noe problem å koble Kindelens PC-ladekabel til iPhone- eller iPad-laderen, hvis man har slike.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 15:42   #14
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Nå virker'n!

Hard reset (som beskrevet av bl.a. mumrik, med å holde powerknappen inne i 30 sekunder) virket ikke. Men så ladet jeg den mot PC med en random ladekabel i et par timer, og gjorde en ny hard reset. Nå virker den fint, gitt. Jeg ladet den sist med powersupply mot veggkontakt, men da ville den ikke starte igjen.

Så altså: hard reset - lade i et par timer - hard reset og vips så funker den. Puh!

Takk for kloke innspill, alle.

Gammel 17-04-12, 17:39   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er heller ikke noe problem å koble Kindelens PC-ladekabel til iPhone- eller iPad-laderen, hvis man har slike.

Nei, det stemmer jo, det gjør vi på fjellet.

Så bra, Palmen! Jeg blir oppriktig trist og lei meg når gadgets dør i altfor ung alder.

Gammel 17-04-12, 18:30   #16
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Nå virker'n!

Hard reset (som beskrevet av bl.a. mumrik, med å holde powerknappen inne i 30 sekunder) virket ikke. Men så ladet jeg den mot PC med en random ladekabel i et par timer, og gjorde en ny hard reset. Nå virker den fint, gitt. Jeg ladet den sist med powersupply mot veggkontakt, men da ville den ikke starte igjen.

Så altså: hard reset - lade i et par timer - hard reset og vips så funker den. Puh!

Takk for kloke innspill, alle.

Ah, dette må jeg forsøke.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 19:19   #17
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Standard

Det er faktisk mulig det egentlig var noe sånt jeg også prøvde. Men det foreløp vel mer som at jeg trykket i evigheter, ingenting skjedde, jeg trykket i enda flere evigheter, ingenting skjedde, jeg panikkladet selv om jeg visste den var fulladet, ingenting skjedde, mannen leser bruksanvisningen for meg og ber meg trykke lenge, jeg insisterer på at jeg har trykket lenge nok, lader enda mer panikk, mannen prøver å nå gjennom om å trykke igjen, jeg lader på pc, mannen prøver å insisterer, jeg ladet enda litt mer, mannen gjør nok et fåfengt forsøk, jeg insisterer på at jeg har trykket og kobler til og fra ladere enda flere ganger, mannen er i ferd med å ta til vett og gi opp, jeg leser bruksanvisningen selv og finner ut at jeg kanskje jeg må trykke litt lenger. Jeg trykker. Ting fikser seg. Jeg klapper meg selv på skuldra.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.