|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() RettssakenSkal vi snakke om den? Skal dere følge med? Eller er alt for vondt og vanskelig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: RettsakenJeg tenker at jeg skal lese nettavisene, men ikke kommentarene. Skal jeg diskutere, må det bli her på FP.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: RettsakenKan noen rette skrivefeilen i overskriften? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
WF: BNBE
![]() Sv: RettsakenJeg kommer til å oppdatere meg hver dag, men ikke følge med hele tiden. Og så kommer jeg til å snakke med Snuppa om det. Hun har fått med seg både bomben og skytingen, og snakker av og til om det. For meg er det veldig viktig at hun vet at vi har et system som gjør at de som gjør sånne ting får straff.
![]() |
#5 |
Ekvilist
|
![]() Sv: RettsakenJeg vet ikke hva jeg skal. Det har vært snakket og skrevet så voldsomt mye om at saken skal opp nå, men jeg har visst ikke tatt det helt innover meg. Har lyst til å boikotte grafsepressen, og holde meg til Klassekampens Tom Egil Hverven og tegneren Sverre Malling (av en eller annen grunn tror jeg at jeg synes det greiere med illustrerende tegninger enn bilder) og lignende, men om jeg virkelig gjør det får tiden vise. Jeg ønsket å slippe å se det stygge trynet til gjerningsmannen 22. juli, og det ønsket har ikke endret seg siden den gang.
![]() |
#6 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: RettsakenJeg kommer nok til å følge ganske mye med, jeg tror ikke jeg klarer å la være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: RettsakenEg kjem til å følgje med, men eg kjem til å vere selektiv med kva og kven eg vel å lese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: RettsakenVeldig ambivalent.
![]() |
#9 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: RettsakenJeg kommer til å følge med. Men jeg tror ikke jeg kommer til å diskutere saken i tilfeldige forsamlinger, kun med mennesker jeg er veldig fortrolig med. Tas saken opp i for eksempel lunsjpausen, og det gjør den sikkert, tror jeg at det rekker med litt hmm-ing og tja-ing fra min side. Jeg synes i det hele tatt at saken er vanskelig å diskutere, men jeg føler meg nærmest litt forpliktet til å følge med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: RettsakenI utgangspunktet har jeg ikke tenkt å følge med. Men det blir nok uunngåelig å ikke få med seg litt her og der fremover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: RettsakenKjenner mange direkte berørte og en del som var på Utøya så jeg kommer nok til å følge med. Men jeg tror jeg må være litt streng med meg selv for jeg trenger virkelig ikke å sette meg inn i alle grusomme henrettelsene. Mine tanker går til pårørende og andre direkte berørte som går noen tøffe uker i vente. Kristoffer Schau skrev fint i morgenbladet som bai sier. Ser bildene av alle drepte har kommet opp på db.no og det gjør vondt langt inni sjelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: RettssakenJa, jeg kommer til å følge med, ikke 24/7, men en opppsummering pr dag og sikkert litt ekstra ved spesielle vitneavhør o.l..
![]() |
#13 |
By the Sea
|
![]() Sv: Rettsaken
Man kan rette sine egne overskrifter.
![]() |
#14 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: RettssakenJa, jeg kommer til å følge med. Ikke kontinuerlig hele dagen, men jeg kommer til å oppdatere meg hver dag. Jeg kommer sikkert til å lese i de fleste nettavisene, også VG og Dagbladet, som de fleste andre vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: RettssakenJeg skrudde på TV'n nå og har tenkt til å følge med en del. Ikke på alt, men endel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: RettssakenEg kjem nok til å følge med på nettavisene, men eg må innrømme at eg begynner å få litt nok av heile greia. Det må jo vere midt i blinken for ein narsissist som han å få all den oppmerksomheten. Svære TV-team som nærmast bur ved Oslo Tinghus. Side opp og side ned i alle aviser. Blir litt kvalm, rett og slett.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: RettssakenJeg kommer til å følge med. Ikke hele dagen, men oppdatere meg hver dag. Schau skal jeg lese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: RettssakenSitter og ser på nå. Ble helt kvalm da han kom smilende inn i salen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: RettssakenJeg vet ikke hvor mye jeg vil vite. Det er jo på tragisk vis blitt en del av vår historie, og jeg synes på noe merkelig vis at ofrene fortjener oppmerksomheten min - problemet er jo drapsmannen - han fortjener ikke oppmerksomheten. Jeg kommer nok til å følge med sporadisk, lese i blant, men ikke følge tv-overføringene.
![]() |
#20 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: RettssakenJeg ser akkurat nå, og hadde egentlig ikke tenkt å gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|