|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Whatever, never mind
|
![]() Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskinJeg skal kjøpe enten Kitchenaid eller Kenwood major. På meg så virker det som jeg får mer for pengene ved å velge en KW, men KA'en er så fin å se på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskinMotoren kan være kraftig selv om den er mange færre
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskinDet ligger veldig mange tråder her inne som svarer på akkurat det du spør om.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskinDet har visst noe med motorens plassering å gjøre, tror jeg. Var det ikke sånn at når motoren var rett over eltekroken (som på KA) så klarer man seg med mye mindre watt?
![]() |
![]() |
#5 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskinHvis du skal bake mange brød i slengen, må du nok vurdere Kenwood. Jeg baker to brød, en bolledeig, pizzadeig, lanpannekake... den passer fint til vårt behov, og tar seg godt ut på benken.
![]() |
#6 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskin
Aha.. Skal søke i kveld.
Ja, det sier du noe. Må tenke igjenn om hva vi faktisk skal bruke den til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskinJeg baker ofte store porsjoner (type 40 rundstykker eller boller) og da er den store bollen på KW Major helt super!
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskinJeg liker ikke å bruke mer enn en kg mel i min KA. Det går sikkert an litt mer, men ikke mye mer tror jeg.
![]() |
#10 |
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskinJeg har begge og foretrekker absolutt KA. Den tar ca 40 boller, eller to brød. Baker svært sjelden mer, og om så - tar jeg frem KW. Siden jul har enda ikke Kw vært oppe fra boden. Den bråker mindre, og hopper ikke rundt på benken slik KW gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskinLeste et sted at eltekroken og vispen på KA er bedre fordi den er nærmere bunnen og får med seg alt, mens Kenwooden ikke får med seg alt nederst?
![]() |
#12 |
Spent ?
![]() ![]() ![]() |
Dette kan justeres slik som på KA |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskinAha, da er det jo ikke noe problem. Jeg hellet mest mot KA pga. dette, men nå ble valget litt vanskeligere igjen.
![]() |
#14 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
Den til rundt 10.000,- kan du vel koke i også (det klarer jeg ikke helt å se nytten av). Jeg betalte 4.000,- for min Kenwood Major Titan 1500W på www.komplett.no rett før jul.
![]() |
#15 |
Hupp!
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskinJeg baker brød minst en gang i uka, og får nå 3 brød i min KitchenAid. Men da baker jeg med en ganske løs deig. Ser jeg at det blir for mye væske, deler jeg deigen i to, og elter ferdig først den ene, så den andre. (sånn går det når man baker på slump |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Spent ?
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskinDet viktigste for min del er at den støyer MYE mindre, og at den "spaserer" ikke rundt på benken |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Whatever, never mind
|
Bra! Mannen min bakte brød før, men da ble det så få av gangen siden bollen tok max 2 brød. Har sjekket og den er 3,9 liter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Dere som har Kitchenaid kjøkkenmaskinJeg aner ingenting om KA, men baker fire grovbrød med over to kilo mel i Kenwood Major 1500 W, og er strålende fornøyd med den på alle vis. (Med unntak av prislappen da, takk og lov at jeg fikk min som gave!) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|