|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Rot – eller ikkeBeskriv din stue og kjøkken i skrivende stund....jeg feiger ut og tør ikke.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rot....eller ikke...Stue= rot (holder på å skru sammen en Ikea-pult til vesla. Står også fire poser med diverse rot etter rydding på kjøkkenet. En skal på loftet og tre skal hardt og brutalt kastes. Mye smårot også...
![]() |
#3 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rot....eller ikke...Rot over alt. Alle kan herved sammenligne seg med meg og føle seg litt eller mye bedre enn meg
![]() |
#4 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rot – eller ikkeRyddig, rent og pent over alt. Strøkent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Rot – eller ikkeSkal vi se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Rot....eller ikke...
he he jeg innser etter å ha lest diskusjonen her, og vasketråden at vi har en lang vei å gå og store problemer |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Rot – eller ikkeTja, jeg er bortreist nå, men ca. sånn: Noen reine, sammenbrettede klær i sofaen på vei til skapet eller skuffen sin, en balje med reine, ikke sammenbrettede klær, leker og bøker på gulvet, smuler under veslas tripptrapp dersom mannen ikke har rukket å støvsuge enda, en kommode med veldig lite rettvinklet rot oppå (:knegg), og sikkert en ulldress, lue og et par votter i sofaen eller på stuebordet. Fjernkontroller strategisk plassert utenfor rekkevidde for en liten snuppe. Ikke veldig rotete, ikke veldig ryddig. Sånn passe.
![]() |
#8 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Rot – eller ikkeLeker på gulvet. Og noen skolebøker. Ellers ryddig. Dog ikke rent. Trenger støvsugng for andre gang i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rot – eller ikkeRyddig, som det pleier å være. Kjøkkenet blir flittig brukt så det er ofte endel oppvask - som er vasket opp riktignok men står til tørk og gulvet kunne nok vært renere innimellom :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Rot – eller ikkeBomba...
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rot – eller ikkeSkal vi se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Rot – eller ikkeJeg har en unnskyldning, vi flytter til fredag.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rot – eller ikkeKjøkken: Tom melkepakke, smoothieglass på kjøkkenbenken. Blender med vann i oppvaskkummen. På spisebordet ligger ei kokebok, bolig liv, en karaffel og ei ketchupflaske. Ikke rot på gulvet. Stue: Ei (rein) bambitruse på bordet, hårklipe, penn, plan fra barnehagen. To bøker som skal til biblioteket og en sydvest som er for liten. Ellers ok, men støvsuging trengs.
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Rot – eller ikkeKjøkken rent og ryddig etter middagen, oppvaskmaskinen på. Mange aviser, blader, bøker og en Rubiks kube på stuebordet. En bunke med klær som skal brettes inne på pc-rommet. Ellers ganske ryddig. Det ble vasket på fredag og nå begynner det å bli litt ruskende, men ikke nok til at vi gidder å støvsuge før fredag når det er vaskedag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Rot – eller ikkeStue/kjøkken (åpen) er som vanlig i grunn.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Rot – eller ikkeStua, vel, leker strødd over store deler av gulvet. Spisestua ikke ille, lekekroken, vel mye kasser.
![]() |
#18 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Rot – eller ikkeBortsett fra noen hand outs, kvitteringer, program etc. på spisebordet (kom nettopp hjem fra konferanse) er det temmelig sleika her. Jeg liker det ryddig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Rot – eller ikkeStua er sånn ca ryddig, men det som ikke er helt som det skal er en tlf og lader på tv benken, ett par (mine) sokker på gulvet, litt smålego og et bursdagskort i sofaen. Legoen trodde jeg var ryddet bort, men det har visst på mystisk vis kommet litt i sofaen igjen. Det tar meg ca 10 sek å rydde det bare jeg letter på liket.
![]() |
#20 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Rot – eller ikkeKjøkkenet er nesten strøkent, men jeg har ikke tørket brødformene så de ligger ferdig vasket opp på benken og brøda står på rista.
![]() |
|
|