|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Einsam
|
![]() Terassebeis - farge?Noen som har beiset terasse, og vil skryte litt av fargen sin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Terassebeis - farge?Å her vil jeg følge med, må og beise terrassen og spurte senest i går mannen om hvilken farge vi skulle gå for. Men vi er ikke flinke til å ta valg
![]() |
#3 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Terassebeis - farge?Vi har honningfarget, men tror kanskje ikke det blir så pent ved siden av skiferfarge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Terassebeis - farge?Vi beiset platten (og alle de andre trappene) grå. Veldig fornøyd. Men det avhenger sikkert av husfargen også, hvilken terassebeis som blir fin til. Vi har hvitt hus og hvite lister og rekkverk, så synes gråfargen passer fint til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Terassebeis - farge?Vi skal antakelig beise huset vårt i samme farge som ditt, og vi har lurt litt på terrassegrå eller kanskje naturgrå. Jeg må holde fargekartene opp mot hverandre før jeg avgjør noe, tror jeg.
![]() |
![]() |
#6 |
Einsam
|
![]() Sv: Terassebeis - farge?
Pappa er malermester, og når han sier det bør behandles innen et par måneder etter det er lagt, tror jeg nok på ham. Det gjorde de selv for en del år siden, og terassen holder seg kjempefint |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Terassebeis - farge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Terassebeis - farge?Dere som har farge på beisen, holder det seg fint i årevis eller beiser dere hvert år evt annenhvert?
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Terassebeis - farge?Vi skal ha grått på hytta, og så skal vi ha grått nå når vi har på ny terassebeis her hjemme. Men jeg er usikker på hvilken farge.
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Terassebeis - farge?Vi skal bruke naturgrå, den tror jeg må passe til flere nøytrale farger.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Terassebeis - farge?Drivved er nydelig
![]() |
#12 |
![]() Sv: Terassebeis - farge?Her har en blogget Drivved terrassebeis fra Maxbo. http://blog.stylizimo.com/2011/08/be...r-terrace.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Terassebeis - farge?Der jeg jobbet tidligere solgte vi mest av fargen burmateak, så når jeg skulle kjøpe ny beis satset jeg på at den sikkert var fin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tja...
![]() Sv: Terassebeis - farge?Hvis det er shimmergrå som er vist på det store bildet over her, og som er såpass lys så blir vel naturgrå nesten hvit da?
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
Naturgrå har mer beige i seg, er ikke fullt så kald. Du kan se den beiset på et gulv i katalogen Jotun har for terrassebeis.
![]() |
#16 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Terassebeis - farge?Vi skal legge ny platting nå og har bestemt oss for Sibirsk Lerka som er vedlikeholdsfritt. Den er dyr ja men da slipper vi dette styret.
![]() |
#17 |
Ja, enig i at den virker varm. Jeg velger naturgrå siden huset vårt er Skagengul med rødt tak. Det spørs om husfargen din (Trådstarter) går mot kald eller varm farge. Jeg skal ha svart kunstrottinggruppe og kvitte meg med den eldgamle i honningbeiset furu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Terassebeis - farge?Mrs S: Sjekk ut www.trademax.no om du ikke har sett der. Jeg så en fin rimelig grå gruppe der.
![]() |
#19 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Terassebeis - farge?Vi skal også beise ny terrasse denne sesongen. Malte huset i en mellomgrå farge i fjor sommer (kvartsgrå), og den foreløpige planen er å velge en beisfarge som ikke er i gråtoner, for å få litt kontrast. Jeg har sett på Jotuns "Strå", synes den virker fin.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Terassebeis - farge?Vi har burmateak men synes den er stygg. Tror jeg skal fjerne den, og bruke shimmergrå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|