|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tilpasser tittel
|
![]() 'I forhold til'Var på KappAhl i stad, og der ble jeg møtt med et spørsmål.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: 'I forhold til'Jeg gjør det der selv. Jeg vet det er feil, men det bare kommer.
![]() |
![]() |
#6 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: 'I forhold til'Ikke lett å vite alle utrykk alltid. Jeg hadde bare fnist av det... Min barnevakt skriver konsekvent: "forside sånn...." i stedet for "for å si det sånn...." Hun er 15 da, så hun er unnskyldt, men jeg ler godt av det...
![]() |
#7 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: 'I forhold til'Jeg klarer vel ikke helt å fremskaffe det store engasjementet, ikke når det gjelder dette og heller ikke når noen sier andre ord feil.
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: 'I forhold til'Det var da voldsomt til reaksjon.
![]() |
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: 'I forhold til'Så snusfornuftige reaksjoner det var her, da!
![]() |
![]() |
#10 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: 'I forhold til'Jeg er kanskje en smule hormonell for tiden
![]() |
#11 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: 'I forhold til'Jeg diskuterte dette med 'i forhold til' med en som jobber i skolen. Hun påsto hardnakket at jeg tok feil, for dette kunne hun altså. Hun var tross alt lærer.
![]() |
#12 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: 'I forhold til'Nåja, svigerinna mi underviser i norsk, og det er til tider en plage å høre henne snakke, når man er litt i overkant interessert å språk.
![]() |
#13 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 'I forhold til'
Etter en runde for å finne sommersko til jentene våre kan jeg opplyse om at Eurosko er en skjede! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: 'I forhold til'Eg irriterer meg faktisk mykje meir over bruken av "henne" som subjekt. Her om dagen hadde eg ein time kor eg repetere subjekt/verbal/objekt for 16-åringane og prøvde å lære dei at dei ikkje kan skrive "Henne kommer ikke på skolen, fordi henne er syk i dag", og at dei helst ikkje bør seie det heller. Etter å ha gått gjennom alle pronomena, hadde eg ei kjensle av at dei fleste fulgte med og skjønte greia. Heilt til ei av dei rakk opp handa og sa: |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 'I forhold til'Dialekter spiller vel inn på snåle valg av ord også. Jeg syns det er komisk når østlendinger snakker om hva slags vær det er spådd, det er vel noen år siden vi løp rundt og spådde, nå melder vi været. Spådd er liksom så... Trolsk.
![]() |
|
|