|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Enkel oppskrift på sydd kjole til jente 2 årDet er nesten ikke til å tro, men jeg har kastet meg over symaskinen og produsert et forheng foran håndkle- og sengetøyshylla vår idag. Det ble ikke så verst heller, om jeg skal si det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkel oppskrift på sydd kjole til jente 2 årJeg har ikke noe å bidra med her, men lurer egentlig på det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkel oppskrift på sydd kjole til jente 2 årDet er snakk om et stumt (=ikke-elastisk) stoff? Jeg liker godt knapper. Det er veldig lett å lage knappehull hvis maskinen din har knapphullsfunksjon, men det er kanskje en terskel å komme over. Ellers kan du lage splitt med en knapp på den ene siden og dings (av stoff eller anorakktråd) som som knapphull.
![]() |
#5 |
I mål
|
![]() Sv: Enkel oppskrift på sydd kjole til jente 2 årJeg tenkte egentlig jeg kunne lage et mønster av kjole hun har, men jeg kjenner jeg får angst av knapphull. Det er en symaskin jeg har arvet etter bestemor ... Jeg kjenner igjen den andre typen knappehull du beskriver, men kjenner at det minner meg i litt for stor grad om mammas 70-tallsvarianter. Hm, jeg må gruble på det. Ikke-elastisk stoff ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Etylbarbital
![]() Sv: Enkel oppskrift på sydd kjole til jente 2 årJeg laget forresten endel plagg i stumme stoffer med splitt og usynlig hempe (sånn liten metalldings som sys på hver side).
![]() |
#7 |
I mål
|
![]() Sv: Enkel oppskrift på sydd kjole til jente 2 år
Sånne ja. Det kunne jeg fått til. Det er kanskje ikke så vrient? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Etylbarbital
![]() Sv: Enkel oppskrift på sydd kjole til jente 2 årIkke vrient, bare kjedelig å sy manuelt.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkel oppskrift på sydd kjole til jente 2 årHvis du har noen avlagte skjorter kan du prøve deg på denne: http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=170402.0
![]() |
#11 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Enkel oppskrift på sydd kjole til jente 2 årDet er enkelt å lage mønster av en kjole hun allerede har. Legg over og tegn rundt. Husk sømmonn. For enkel lukking/åpning kan du dele bakstykket i to, og la de 7 øverste cm være åpent og sette en liten trykknapp som må sys for hånd på. Du må ha ekstra sømmonn der, da slik at kanten blir fin.
![]() |
#12 |
I mål
|
![]() Sv: Enkel oppskrift på sydd kjole til jente 2 år
Trykk-knapp ja. Det tror jeg blir løsningen for dette første produktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|