|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieNormalt når nordmenn er på ferie og roter seg oppi ting så syns jeg de skulle tenkt seg om tidligere. Det er å forvente at man kan få problemer om man klatrer naken i Mount Everest eller forsøker å bli god venn med småbarn i Pattaya. Eller driver villmannsopplegg med menneskejakt eller hva de nå bedrev disse gutta i Afrika. |
![]() |
![]() |
#2 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieNå aner jeg egentlig ikke hva jeg snakker om så jeg burde sikkert holde munn. Men jeg leste et sted at denne karen hadde vært i avisen før med lignende saker? Men om denne saken er som den blir fremstilt her så er det helt forferdelig tragisk, og absolutt noe Norge burde legge seg i selen for å gjøre noe med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieHar han vært i gang med lignende før? |
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
|
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieDet står vel litt på sida i artikkelen om kva han har vert borti før. Men eg synes heile saken høyres rar ut.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieJeg tenkte ikke på dem som lignende saker. Og syns ikke det er sånn at om man har vært i trøbbel før så er det noe om man havner i trøbbel igjen. Mulig jeg er naiv altså. |
![]() |
![]() |
#6 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieNei altså jeg aner ikke hva slags saker det eventuelt gjelder, og det var idiotisk av meg å antyde noe jeg ikke vet noe om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieOm det som står her stemmer er det jo helt hinsides, og nok et eksempel på at det er MYE galt i USA. Du risikerer jo å bli saksøkt og fengslet bare fordi du lever ...
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieSå denne saken i går. Høres ut som tilstander man hadde i gamledager, da enkeltes utsagn var mer verdt enn andres. Horribelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieHm, synes denne saken lukter, jeg er ikke så sikker på at de er så uskyldige som de framstiller seg som. Tenker de har kjørt uvettig og muligens fått panikk, dog ikke drapsforsøk, men at det kanskje var farlig kjøring siden det var så mange som hisset seg opp.
![]() |
#10 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieDen norske stat legger seg ikke borti andre lands rettsprossesser.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieEn venn av meg la ut denne saken på facebook, det er en slags føljetong egentlig, og det er nok endel vi ikke leser om i VG, uten at jeg kjenner noe mer til det. Han er forøvrig allerede funnet skyldig. Sist redigert av m^2 : 24-04-12 kl 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieJøss.
![]() |
#14 |
Peppy!
|
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieDet er vanskelig å vite hvordan jeg skal kommentere de linkene m^2 la ut her, siden det handler om en navngitt person. Men jeg lurer på om VG-journalistene har gjort noe bakgrunnssjekk, eller om man burde sende dem en mail. For det fremstår som rimelig klart at VG nå hauser oss opp over noe som antakeligvis er noe helt annet enn hva det ser ut som. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieJeg synes egentlig det er greit at UD ikke blander seg inn i rettsprosesser i andre land, med mindre det er snakk om dødsstraff eller alvorlig tvil om rettssikkerheten. Tenk om andre land skulle begynne å blande seg i rettsprosesser her til lands når noen gjør noe galt her?
![]() |
#17 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieDessuten er overskriften misvisende. Han er ikke på ferie i USA - han er fastboende der.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieJa nå skrev D'Arcy det jeg skulle nevne, hørte nemlig en intervju med han på vg.nett og han er så definitivt ikke "Nordmann på ferie". Den tykke amerikanske aksanten hans forteller om det.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieFor en skjebne. 7,5 år i fengsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieJeg synes egentlig ikke linkene akkurat "svekker hans sak". Til en viss grad forteller de mer om en del merkelig ting i det amerikanske samfunnet - slik som terrorfaren fra utenlandske biokjemistudenter....
![]() |
|
|