|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barn av regnbuenhttp://www.na24.no/article3384744.ece
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Barn av regnbuenJeg tenker sånn jeg også. Jeg tror han fortsatt fremstår som litt for stor og litt for skummel når behovet for å reagere er såpass kraftig. |
![]() |
![]() |
#3 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn av regnbuenHvem bryr seg om hva ABB mener om markeringen? Ikke jeg i alle fall, det blir totalt uinteressant for meg. Men jeg ser at de som ble rammet av terroren setter positivt pris på det som gjøres, og det synes jeg er flott. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn av regnbuenJeg tenkte også som deg til å begynne med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
By the Sea
|
![]() Sv: Barn av regnbuenJeg bekymrer meg lite for hva han tenker om dette. Det var en rørende og fin solidaritetshandling.
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Barn av regnbuenJeg synes det var et gåsehud-moment og en fin markering for alle som ville delta. Jeg tror det er mange som kjenner på den desperate følelsen av å måtte gjøre noe, da synes jeg dette var en veldig fin måte å gjøre det på. Jeg blir ærlig talt litt sur av at det skal legges skjulte motiver i dette.
![]() |
#7 |
Drømmer
|
![]() Sv: Barn av regnbuen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Barn av regnbuenHun som hadde inspirerte til allsang sa på radioen at vi tenker ikke som ABB, og nå viser vi at vi tenker annerledes enn han, og da tenkte jeg at det er vel problemet han har med oss i utgangspunktet.
![]() |
#9 |
Tittel og tittel....
|
Veldig enig.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Barn av regnbuenDet er da ikke lagt til noen skjulte motiver her? |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barn av regnbuenHva han tenker er meg revnende likegyldig. Han har en fremtid bak lås og slå. Vi andre skal drive samfunnet videre. Jeg synes spontaniteten, engasjementet og solidariteten som kom til uttrykk er et sterkt symbol for håp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Unik
![]() |
#13 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Barn av regnbuenFolk har ofte behov for å ta hevn når de utsettes for krenkelser. Det ligger ganske dypt i oss, og er vanskelig å overkomme uansett hvor siviliserte vi er blitt. Jeg er enig med Eskil Pedersen i at dette er en utmerket måte å tilfredsstille hevn behovet på.
![]() |
#14 |
Unik
![]() Sv: Barn av regnbuen...og hav ABB tenker er tydeligvis viktig for enormt mange, siden så mange føler et behov for å peke litt nese til ham ved å synge denne sangen, siden han ikke liker den.
![]() |
#15 |
ctrl+z
|
Alle må ikke like det samme nei, og jeg siktet ikke til deg eller noen andre i denne tråden heller. Det er forståsegpå-kommentatorer på radio og tv jeg synes tar av. Denne saken er helt spesiell, at det kommer helt spesielle reaksjoner synes jeg er både forståelig og helt på sin plass.
![]() |
#16 |
Unik
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Barn av regnbuenJeg synes det var et fint tiltak, og på en måte helt naturlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Unik
![]() Sv: Barn av regnbuenHvordan kan det bli "helt naturlig"? Fordi han nevnte en sang han ikke liker? Denne sangen har ikke vært oppe i forbindelse med 22. juli før, så vidt jeg vet?
![]() |
#20 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sangen har vært brukt mange ganger og i mange forskjellige sammenhenger i forbindelse med 22. juli, både på rosemarkeringer og f.eks første gang AUF'erne var tilbake på Utøya etter skytingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|