Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kransekake - oppbevaring

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-12, 11:05   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kransekake - oppbevaring

Jeg har bakt en kransekake (eller tårnkake som jeg sier) for en dame på jobben. Jeg bakte den i påska og monterte den i går - den skal serveres nå i helga. Den er enn så lenge pakket inn i cellofan - ut over det ferdig pyntet og fikset.

Hvordan bør man oppbevare den? I kjøleskap? på kjøkkenbenken?

Gammel 02-05-12, 11:12   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kransekake - oppbevaring

Er det ikke noe med en brødskalk? Tett boks, kjølig og brødskalk for at den ikke skal bli seig.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 11:13   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, fryser og brødskalk har jeg hørt - men i og med at den skal brukes allerede om tre dager OG har vært fryst tidligere er jeg litt usikker....

Gammel 02-05-12, 11:14   #4
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Tror ikke det gjør noe å fryse den på nytt, altså. Men tre dager... Den holder seg vel om du setter den kjølig uten noe mer?

Gammel 02-05-12, 11:14   #5
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Hvis du har en kald matbod tror jeg det er beste sted for den. Ellers kjøleskap.

Kransekaker skal forøvrig ikke oppbevares i plastboks på et varmt kjøkken i tropisk og fuktig klima. Hvis man gjør det, spises den på eget ansvar... :btdt:

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 11:15   #6
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Er det ikke noe med en brødskalk? Tett boks, kjølig og brødskalk for at den ikke skal bli seig.

Jeg har hørt samme trikset, men for at den skal bli seig. Man ønsker da seig kransekake?

Gammel 02-05-12, 11:16   #7
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Jeg glemte et "for" i setningen - forbli seig!

Gammel 02-05-12, 11:32   #8
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg glemte et "for" i setningen - forbli seig!

Ja, da forstår jeg.

Gammel 02-05-12, 11:49   #9
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Plastpose.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 12:07   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Svampe, her.

Plastpose.

Altså: legg hele kaka (med cellofan og alt?) - i en plastpose - og sette i kjøleskap da eller?

Gammel 02-05-12, 12:57   #11
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Kjølig sted, plastpose og en brødskalk inni. Brødskalken er viktig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.