Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fargevalg til stue, noe annet enn helt lyst?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-12, 10:05   #1
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fargevalg til stue, noe annet enn helt lyst?

Jeg vet det er en fantasillion tråder om temaet, men jeg må spørre likevel.
Om en ukes tid kan jeg male de nødvendige rom på gården vi flytter til.
Stuen er malt i en lys mintgrønn farge, og jeg får totalt ståpels av den fargen, den er absolutt forferdelig.

Jeg har surfet meg gjennom tråder om ulike lyse farger, og skal se nærmere på en del av de som nevnes hyppig. Likevel må jeg innrømme at jeg synes det kun er ørsmå forskjeller på mange av dem, og uttrykket blir i grunnen ganske....hvitt uansett hvem av dem jeg skulle valgt. Jeg liker lyse farger, og vet at det er det som er greia, men samtidig lengter jeg litt etter litegrann mer farge på veggene. Men jeg er redd for at det skal bli for mørkt med for mye farge også. Stuen som skal males har godt med lys, og består av et stort rom og et mindre rom, men ikke veldig tydelig inndelt. De to rommene går over i hverandre med en stor åpning med karm rundt.

Jeg har hatt fondvegg i marrakesh før, og elsker den fargen, men den blir nok litt mørk til ei hel stue? Og hva slags glansgrad velger man nutildags? (med Jotun Pure colour reklamen friskt i minne) Jeg har unger som støtt slurver med håndvask og ellers ser ut til å ha som mål å lage merker på veggene, så det bør være lett å vaske av også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.