|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra man sender inn navneendringsskjema ...Skal vi se... Jeg husker ikke. Det gikk ganske fort, mener jeg. Men eneste jeg egentlig husker er at jeg fikk det i tide til å få nytt pass, og en vigselsattest som er formelt sett feil, da jeg ikke het det som står på den da jeg giftet meg. (endret navn mellom at prøvingspapirene ble sendt inn og vigselen fant sted, og vigselsatsten er laget uta prøvingspapriene, viste det seg)
|
|
|
#5 |
|
Sv: Fra man sender inn navneendringsskjema ...Jeg ville bytte før vielsen jeg ds, for å få nytt pass med nytt navn, og reise på bryllupsreise med nytt navn. Men jeg BRUKTE det ikke før jeg giftet meg. Altså, sånn i forhold til at jeg uansett ikke signerte noen offieiselle papirer, og ingen har noe med hva jeg signerer private greier med.
|
|
|
#7 |
|
Sv: Fra man sender inn navneendringsskjema ...Husker ikke detaljene, men det vr noe greier med å sende det inn sammen med prøvingspapirene, eller skrive i notatene at det skulle helse fra inngått ekteskap, eller noe sånn.
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Fra man sender inn navneendringsskjema ...Jeg synes det gikk veldig fort, men vi søkte i god tid, så "fort" blir jo en skjønnsmesssig vurdering.
|
|
|
|
#10 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Fra man sender inn navneendringsskjema ...Jeg kan vel strengt tatt begynne å bruke det nye navnet når jeg vil så lenge jeg ikke signereer offisielle papirer med det? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: Fra man sender inn navneendringsskjema ...Prøvingspapirene er der dere lover at dere ikke har barn dere ikke har opplyst om, eller smittsome sykdommer dere ikke har opplyst om, og ikke er i for nær slekt med hverandre. Også skriver forloverrne at de kjenner dere og går god for det, eller noe sånn.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Fra man sender inn navneendringsskjema ...
Prøvingsattesten er det dokumentet som skatteetaten skriver ut etter at papirene ble sendt inn. Dette dokumentet er sendt enten til dere eller til vigsler (hvis dere har påført vigslers navn og adresse på skjemaet som heter "erklæring fra brudefolkene"). |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Så lenge du ikke skriver under på noe offentlig kan du skrive under med hva du vil.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra man sender inn navneendringsskjema ...For oss gikk det rimelig raskt . Giftet meg 3 Aug , var hjemme igjen den 14 aug . Sendte da inn papierne og den utenlandske ektenskapsattesten og hadde navneendringsskjemaet i løpet av noen uker . Banken hadde fått meldig allerede i mnd skiftet når de vasket listene sine . Hadde nytt pass og bankort før utgangen av September . |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Vi førte på navnet til vigslet, men muligens undersøkte jeg om de hadde fått den også.... Bare sånn siden det er ubehagelig med ting vi ikke aåhar kontroll på...
|
|
|
#18 |
|
Sv: Fra man sender inn navneendringsskjema ...Jeg har skandiabanken, da bare trykker jeg på en knapp i nettbanken om å oppdatere personopplysninger, vips så gjør de det. Hvordan andre banker gjør det aner jeg ikke.
|
|
|
#19 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra man sender inn navneendringsskjema ...Jeg trengte som sagt ikke å gjøre noe . Da jeg skulle i banken for å sjekke hva de trengte av papirer var jeg allerede registrert med det nye navnet . Dette var dnbnor |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Fra man sender inn navneendringsskjema ...Tilleggsspørsmål her; bør man ordne nytt pass hvis man har endret navn, altså?
|
![]() |
|
|