|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Språklig forfall - en hobbyskribents skrekkTil min store fortvilelse oppdager jeg stadig oftere at ordene jeg skriver mangler en bokstav eller brukes feil. Setningene kan noen ganger være vanskelige å forstå, både for meg selv og den som leser. Som ikke-studerende er det få referanserammer som er til å stole på og ingen som korrigerer verken skrivefeil eller andre språklige feil.
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Språklig forfall - en hobbyskribents skrekkDet er jo en utfordring at det er veldig vanskelig å få konstruktive tilbakemeldinger på språket sitt. Selv om man er aktiv på f.eks. FP, der det er mange som har høy bevissthet rundt dette, kan man jo ikke regne med å få konkrete innspill på hvordan det man skriver kunne vært bedre.
![]() |
#3 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Språklig forfall - en hobbyskribents skrekkViss du skriv nokre tekstar og les gjennom dei ei god stud etter, når du har fått dei litt på avstand, vil du ofte sjå dårleg språk og skrivefeil mykje betre, enn når du sitt midt oppi skrivinga. Skriv opp det du legg merke til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Språklig forfall - en hobbyskribents skrekkSystemet til bai høres lurt ut. Jeg skriver så mye jeg kan, både svada og litt mer ordentlig. For meg er det viktig å opprettholde driver.
![]() |
#5 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Språklig forfall - en hobbyskribents skrekkiPad og iPhone er drepen for mitt språk
![]() |
|
|