Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan bruker man en rulle?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-12, 21:12   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan bruker man en rulle?

Skal dukene være fuktige? Andre tips og triks?

Det ligger an til å bli en... spennende kveld i Meihuset.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 21:35   #2
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan bruker man en rulle?

Ja, de skal være litt fuktige, som ved stryking.

Har rullet en del en gang i tiden, men nå er det virkelig lenge siden. Tror jeg pleide å stoppe den litt innimellom, og trekke litt i tøyet og glatte litt så det ikke skulle bli så mange skarpe rynker. Jeg ble visst aldri særlig flink til rulling.

Lykke til!

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 21:41   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

For en fantastisk oppfinnelse! En ruller og en sprayer og hoi hvor det går. Mange timers strykejobb unnagjort på null komma svisj!

Selges sånne fortsatt?

Gammel 11-05-12, 21:46   #4
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Åh rulle det hadde jeg glemt av!

I min ungdom hadde jeg sommerjobb på min bestemors vaskeri, og der rullet vi sengetøy, duker osv samt at hennes (og vårt når vi var der) ble også vasket der.
Det er en genial oppfinnelse som jeg hadde ønsket meg hjemme ja.
Husker det var stor forskjell fra den første rulla jeg brukte til den siste som var helautomatisk og tilogmed la sammen

Ønsker meg rulle!

Gammel 11-05-12, 21:51   #5
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Man får kjøpt ruller fremeles, til dere som lurte:

http://www.elkjop.no/search?WFSimple...=UPO+kaldrulle

Gammel 11-05-12, 21:51   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Vi har arvet vår. Jeg finner en kaldrulle på elkjøp til fire tusen. Den vi har er varm.

Gammel 11-05-12, 21:58   #7
C.D

C.D sin avatar

Standard

Hehe, ja jeg måtte søke litt jeg nå
Var varme de jeg har brukt og, mon tro om kaldrulle er like effektivt?

Gammel 11-05-12, 21:59   #8
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Hehe, ja jeg måtte søke litt jeg nå
Var varme de jeg har brukt og, mon tro om kaldrulle er like effektivt?

Je husker vi brukte en på heimkunnskapen på ungdomsskolen, det var en rulle i tre, ikke varme, og jeg husker kjøkkenhåndklene ble så fine, atte.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 22:00   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg er litt lykkelig nå jeg. Tenk så greit det skal bli før jul! Ikke timesvis med stryking av diverse duker til diverse selskaper.

Gammel 11-05-12, 22:02   #10
C.D

C.D sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg er litt lykkelig nå jeg. Tenk så greit det skal bli før jul! Ikke timesvis med stryking av diverse duker til diverse selskaper.

ååååå misunnelig :misunnelig:

Gammel 11-05-12, 22:02   #11
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Lurer på hvorfor dette fantastiske redskapet omtrent har dødd ut, jeg? Å stryke store duker er jo et mareritt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 22:05   #12
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man får kjøpt varmruller fremdeles, jeg holder på å anskaffe meg en nå. (Men ikke spør om detaljene, det er en kompis som skaffer. De selges visst bare på proffmarkedet.)

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 22:06   #13
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er en strykemaskin en slags varmrulle tro? http://www.miele.no/no/husholdning/produkter/13354.htm

Jeg aner ikke hvor man får kjøpt den, men nå fikk jeg nesten lyst på en igjen. Men bare nesten. Kan ikke huske sist jeg strøk uansett. Det er deilig med mødre som liker å få hjelpe til, og som har rulle.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 22:07   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Strykemaskin ser ut som rulle ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.