Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Er du redd for å kjøre i tunnel?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Er du redd for å kjøre i tunneler?
Jeg er kvinne og er aldri redd 110 68,75%
Jeg er kvinne og er alltid redd 3 1,88%
Jeg er kvinne og noen ganger redd 40 25,00%
Jeg er mann og er aldri redd 5 3,13%
Jeg er mann og er alltid redd 1 0,63%
Jeg er mann og noen ganger redd 0 0%
Dustepoll 1 0,63%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 00:46   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Er du redd for å kjøre i tunnel?

En tysk undersøkelse viser at nær halvparten av de 1200 spurte enten alltid eller noen ganger er redde når de kjører i tunneler, og at frykten er størst blant kvinner og eldre.

http://bil.adressa.no/bil/article19967.ece

Er du redd når du kjører i tunnel?

Jeg finnes ikke redd i tunneler. I gamle tunneler kan jeg føle ubehag og glede meg til jeg er ute, om det er mye eksos, men blir ikke redd.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 00:53   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Hva skal man være redd for da?

Jeg bare merker meg at det er altfor mange iddjåtter som kjører sneglefart med en gang de er innenfor; de har vel sånn tunnellskrekksyke da.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 00:56   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Nei si det...

Mange får vel klaustrofobiske følelser inne i tunneler, mens andre igjen synes det er kjempeskummelt at det er vegger på begge sider.

Merker det godt når jeg kjører i tunneler. Mange øker hastigheten mye, mens andre igjen bremser ned til utrolig lav hastighet. Merkelig fenomen, egentlig.

Gammel 14-05-12, 01:00   #4
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bodde et år i Loppa kommune, og den Øksfjordtunnelen var ikke noe for de med tunnelskrekk. Den er 4350m og har møteplasser for den er så smal. Følte meg noe liten der inne når jeg møtte på trailere.

Gammel 14-05-12, 01:03   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender jeg er redd for å sovne av kjedsomhet, når tunnellene passerer 10 km+, men jeg tror ikke det er det som menes med tunnellskrekk.

Sist redigert av Teofelia : 14-05-12 kl 07:42.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 01:08   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen tunneler er ekle fordi dekket er hullete, belysningen dårlig eller mangler, eller det henger istapper fra taket. Men jeg er ikke redd for det. Bare irritert for at de er så dårlig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 01:10   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Jeg bodde et år i Loppa kommune, og den Øksfjordtunnelen var ikke noe for de med tunnelskrekk. Den er 4350m og har møteplasser for den er så smal. Følte meg noe liten der inne når jeg møtte på trailere.

Det blir en annen frykt, tenker jeg.

Jeg husker selv fra min barndom når vi kjørte over Strynefjell hver sommer. De tunnelene der var ikke for pyser; smale og alltid fulle av eksos.

Det samme nordpå, på strekningen mellom Mosjøen og Sandnessjøen. Trange og kronglete tunneler hvor det var vanskelig å møte annen trafikk, og møtte man trailere, så var det bare å rygge ut. De er nå utbedret heldigvis, så det er kun i åpningene at det ikke lar seg gjøre å møte en trailer.

Jeg kjører den strekningen relativt ofte selv, og jeg priser meg lykkelig hver gang jeg slipper å møte en trailer inni der. Men det er ikke pga at det er i en tunnel, men pga standarden. Er veistrekninger uten tunnel også der som jeg helst ser at det ikke kommer noe stort i mot.

Sommeren for to år siden så kjørte vi fra Bergen til Oslo, og kjørte da gjennom landets to lengste tunneler. Det var bare moro syntes jeg.

Gammel 14-05-12, 06:12   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke redd, men jeg syntes Hvalertunnelen og Oslofjordtunnelen er lite hyggelige. Like etter 22.7.2011 ble jeg stående i tettpakket kø i Festningstunnelen, da hadde jeg noen "What if"-tanker. De hemmet meg ikke, men jeg så etter mulige utganger til fots.

Lærdalstunnelen er flott syntes jeg.

Gammel 14-05-12, 06:47   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke redd for tunneler generelt sett.

Men vi bor like ved en tunnel som egentlig er en veldig lang sving. Det er 3 filer i den ene retningen, og når det ligger store trailere i midtfeltet som etterhvert kommer veldig nærme bilen min fordi de ikke legger nok over i svingen, så synes jeg det er skikkelig ekkelt. Men det er de bilene jeg er redd for, og ikke tunnellen.

Moren min er hysterisk redd for tunneller, og kjører lange omveier for å slippe unna.

Gammel 14-05-12, 07:28   #10
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Jeg er ikke redd for å kjøre i tunnel, men er en spesiell tunnel jeg ikke liker å kjøre i. Den vil jeg helst ikke kjøre inn i. Men ellers er jeg ikke det.

Gammel 14-05-12, 07:54   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope.

Gammel 14-05-12, 07:57   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, faktisk. Jeg kan ikke fordra tunneller og syns det er like ille som edderkopper. Når vi kjører i disse eviglange Vestlandstunnellene så må jeg lukke øynene og holde for ørene. Jeg vet ikke hvorfor. Det er en irrasjonell redsel.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 07:57   #13
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ikke redd for tunneler. Jeg skjønner heller ikke hvorfor en del kjører saktere der - hvis man er redd er det vel bedre å holde farten oppe og bli ferdig?

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 07:57   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sjelden redd for noe som helst. Men jeg føler noen få ganger et ubehag av udefinerbart slag når jeg kjører inn i tunneller. Kan det være et fiffig innslag av klaustrofobi, tro? Da blir jeg gjerne som idiotene som Missa snakker om over her, sakker farten veldig.

Gammel 14-05-12, 08:04   #15
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker ikke lange tunneller nei.

Gammel 14-05-12, 08:07   #16
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei aldri redd for å kjøre i tunell, men fleste tunellene her er så mørke at om man ikke kan kjøre med langlys på så ser man ikke en skjit :/

Gammel 14-05-12, 08:11   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ikke si jeg er redd for å kjøre i tunnel, nei, men det er ikke favorittsysselen min heller.

Jeg liker ikke ligge på siden av store biler i tunneller, men det handler vel mer om frykten for at de ikke skal se meg og plutselig skifte fil, enn for tunnellen i seg selv.

Gammel 14-05-12, 08:16   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Men jeg ble litt halvnervøs da jeg sist (dette var da i 2001) kjørte i Rennfast-tunnellen, den går laangt nedover og har et tak av sjø over seg. Jeg så for meg noen scener fra endel filmer jeg har sett da ja, med sprekker i tunnellveggen og vann som siver inn.

Gammel 14-05-12, 08:21   #19
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Vel jeg bor i Bergen og er du redd tunneler her har du et problem!
Og skal man vekk fra denne byen så kommer man ikke utenom tunneller.

Gammel 14-05-12, 08:27   #20
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Er ikke redd for tunneler. Bortsett fra en. Når man kjørte igjennom den, fikk vibrasjonen fra bilen det til å rase ut steiner. Denne tunnelen går fra Kvænangsbotn i nord-troms og ender på finnmarksvidda. Den ble bygget i forbindelse med et kraftverk, og har vært stengt i mange år fordi den var utrygg. Eller, den raste mer eller mindre sammen. Man kan gå igjennom den nå, men ikke kjøre bil.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.