|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jeg, en komma-misbruker :tilstår:Jeg tror jeg overforbruker, kanskje til og med misbruker komma. Kan man det? Jeg spurte en norsklærer en gang, og hun sa at reglene for når man kan bruke komma er litt diffuse, men at i hovedsak så kan man bruke komma der man synes det passer. Men jeg synes jeg bruker det for mye. Jeg reagerer ofte på setninger jeg har skrevet, går tilbake og endrer. Men jeg synes ofte ikke at jeg bare kan ta bort kommaet, for da blir det feil. Så da ender jeg opp med å endre ordlyden også.
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Jeg, en komma-misbruker :tilstår:Det er klart, at det finnes feil kommabruk, ikke bare, kommabruk som er upassende liksom eller mangler helt.
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg, en komma-misbruker :tilstår:Du, kan, selvsagt, skrive, komma, der, du, vil! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg, en komma-misbruker :tilstår:Er det tilfeldig at denne tråden kommer nå etter min utagerende kommabruk i statskirketråden? Hehe.
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Jeg, en komma-misbruker :tilstår:Norske kommaregler er faktisk ikke diffuse, men de er ganske vanskelige og krever at du forstår syntaktisk analyse. Vent litt, så skal jeg lete opp en fin tråd til deg.
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Sv: Jeg, en komma-misbruker :tilstår:Det er stilpoeng også, Skilp.
![]() |
#10 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Jeg, en komma-misbruker :tilstår:Korrekturavdelingen har vedkg fine nettsider på akkurat dette: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg, en komma-misbruker :tilstår:
Ai, det der trodde jeg ikke du hadde i deg.
Helt og fullstendig tilfeldig. Jeg hadde ikke engang vært inne i den tråden før etter jeg la ut dette innlegget. Jeg lover!
Helt klart morsomst. Du får humor-poengene i denne tråden.
![]() |
#12 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Jeg, en komma-misbruker :tilstår:Tankestrek: http://korrekturavdelingen.no/K4Tankestrek.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Jeg, en komma-misbruker :tilstår:Jeg kan nok også bruke komma for ofte. Det jeg derimot forsøker meg på er å ikke bruke det oftere enn to ganger. To komma eller flere er for mye.
![]() |
|
|