|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Plagg som må håndvaskesI går kjøpte jeg meg en lekker bluse. Jeg falt for den umiddelbart, og sjekket ikke vaskeanvisningen.
![]() |
#2 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesDet har hendt opptil flere ganger at jeg har brukt håndvaske-programmet på slike plagg. Og det har gått bra.
![]() |
#3 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesMen hvis den er veldig tynn i stoffet så ville jeg absolutt ha prøvd å håndvaske den egentlig. Sånn ordentlig for hånd, kanskje du bare behøver å skylle den forsiktig opp?
![]() |
#4 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesDet burde gå bra i maskin med ullvugge, i en pose og med lav sentrifugering og lav varme.
![]() |
#5 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesJeg vasker det meste som egentlig skal håndvaskes i maskinen. Enten på ullprogram eller på ordinær 30 grader.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesHer går alt i vaskemaskinen. Ullprogram eller silkeprogram om det er sarte saker. Det går så fint så. |
![]() |
![]() |
#7 |
Glad
|
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesJeg kjøpte en skammelig dyr skjorte her om dagen, med lapp som sa håndvask. Butikkdamen sa at det gikk fint å vaske den på ullprogram med vaskepose, ellers hadde jeg aldri kjøpt den. Ikke testet enda da.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesJeg har et håndvaskprogram på min maskin, og der går det som skal håndvaskes. Tåler det ikke den behandlingen tåler det garantert ikke at jeg vasker det for hånd. :sjuske: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesDen kostet 1100 kr, samt en topp til å ha under som kostet 400 kr. Toppen tåler heldigvis vask, men det er litt kjipt å ødelegge blusen. Men jeg har aldri håndvasket noe som helst før.
![]() |
#10 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesStår det at den kan vaskes, håndvaskes altså, på 30C? Da ville jeg vasket den på Ullprogrammet i maskinen.
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesJeg bruker håndvaskeprogrammet på vaskemaskinen. Det har gått greit til nå.
![]() |
![]() |
#12 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesDet er håndvaskesymbol. Med skrift står det noe slikt som at den må håndvaskes med såpe uten blekemidler, og kaldt vann.
![]() |
#13 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesJeg vasker alle plagg som skal vaskes for hånd på eget program for håndvask. Alltid gått bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesJeg har fått gnidd av flekkene, men den trenger en vask.
![]() |
#15 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesEg håndvaskar heller ikkje, men brukar vaskepose og skånsomt program. Usikker på kva som er mest skånsomt av finvask med lite sentrifugering eller ullprogram. Og Milo er kanskje lurare å bruke framfor vanleg vaskepulver?
![]() |
#16 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesDet der er litt flaut
![]() |
#18 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesJeg har vasket mange slike plagg i vaskepose på silkeprogram med lav sentrifugeringshastighet. Har funket på alt jeg har prøvd i allefall |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesDet er sjelden jeg vasker noe for hånd, men det hender. Jeg bruker som oftest vaskemaskinen, det mest skånsomme programmet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Plagg som må håndvaskesEtter at vi fikk ny vaskemaskin med handvask-program går alt i maskinen uten problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|