Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilket strykejern

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-12, 21:18   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilket strykejern

det gamle strykejernet er i ferd med å takke for seg, og jeg trenger nytt. Er det verdt det å kjøpe en sånn dampgigant med separat dampboksdings? Er det dyreste av de bedre enn det billigste?

Hva ville DU kjøpt om du skulle hatt nytt strykejern i dag?

Gammel 19-05-12, 22:32   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket strykejern

Jeg hadde kjøpt dampgenerator, og titter på en nå. Strykejernet mitt holder på å ta kvelden, så jeg kommer til å følge min kusine sin anbefaling om Tefal sin, prismessig sånn midt på treet tror jeg, rundt 1800 kr?

Gammel 25-12-13, 18:32   #3
Gerbera

Gerbera sin avatar

Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Drar opp denne, for i går sa strykejernet takk for seg, etter å ha strøket en og en halv bunadskjorte.

Noen som har erfaringer å komme med, eller er det bare å stikke ut og handle tefal express på fredag?

Gammel 25-12-13, 20:50   #4
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke erfaring med dampgeneratoren, men skal du velge et "vanlig" dampstrykejern er det viktig at det er litt "tungt".
Jeg har veldig god erfaring med Braun, koster mellom 800 og 1000 kroner.

Gammel 26-12-13, 10:41   #5
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Vi har denne fra Tefal:
image.jpg

Fordeler er at det stryker veldig bra.
Ulemper er at oppvarmingstiden tar åtte minutter, og at generatoren tar mye plass i forhold til et vanlig strykejern.

Vi er glad for at vi valgte dette strykejernet.

Gammel 26-12-13, 13:14   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sjekk watt styrken, det er alfa/omega. Jeg hadde valgt ett jern med 2400 watt. De fleste billigjern ligger på 1600 - 1800 watt. Jernet kan veie 10 kg, men stryker ikke noe bedre om det kun gir 1200 watt.

Obh Nordica har mange bra jern.

Gammel 28-12-13, 00:04   #7
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Jeg endte opp med en Tefal express dampgenerator, og har nå, etter kveldens test, et utrolig glatt og nystrøket dynetrekk, og to godt svidde fingre. Fungerte utmerket og jeg kommer til å bli superfornøyd, om jeg bare klarer å holde fingrene unna de neste gangene.

Gammel 28-12-13, 15:43   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dynetrekk? Stryker man slikt?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 16:05   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvis man vil nyte følelsen av crispt, stivt, nyvasket sengetøy, så gjør man det. Jeg gjør det ikke ofte selv; til det synes jeg det er for tidkrevende, men jeg elsker egentlig følelsen av å legge meg i nystrøket sengetøy. Hvis jeg skal unne meg/oss litt ekstra luksus ved sengetid, så hender det at jeg gjør det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 16:20   #10
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Stryker sengetøy, men ikke olabukser og truser ol. Får være måte på

Gammel 28-12-13, 16:44   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor har et sånn svært, tungt, dampstrykejern. Som er så tungt at hun måtte kjøpe nytt strykebrett. Det kostet det hvite ut av øyet, men det var det nok verdt.
Jeg leverer alle dukene mine til stryking der.

Gammel 28-12-13, 16:53   #12
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Min mor har et sånn svært, tungt, dampstrykejern. Som er så tungt at hun måtte kjøpe nytt strykebrett. Det kostet det hvite ut av øyet, men det var det nok verdt.
Jeg leverer alle dukene mine til stryking der.

Jeg kjøpte med strykebrett også, for den dampgreia er svær, og ville ikke fått plass på mitt gamle strykebrett. Men jeg fikk god pris (og veldig god service) på Norwegian Outlet i Vestby, så det ble ikke så ille.

Gammel 15-11-15, 14:42   #13
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så Philips håndholdte dampstrykejern med 1000W (699 på Jernia) vil ikke duge?

Gammel 15-11-15, 15:30   #14
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et Siemens xtrm generator 2400. Kjøpt på salg på flust. Husker ikkehva jeg betalte. Veldig fornøyd hvertfall!

Gammel 19-11-15, 12:37   #15
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Jeg er greit fornøyd med dampgeneratoren min, jeg tror vi fikk et mandagseksemplar, for det lekker litt ( noe de aldri har vært borti før :himle), og har fått det utbedret to ganger.

Bruker lang tid på oppvarming, det er litt upraktisk på morgenen når jeg har dårlig tid, og krøllete klær (men der kan jeg jo planlegge noe bedre, stryke på kvelden f.eks.)

Alt i alt fornøyd, men jeg ser at det nok ikke er et must med et slikt et. Et godt dampstrykejern hadde funka like bra.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.