|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
--
|
![]() Maling/dekkbeis/oljedekkbeis?Ja, jeg blir gal. Vi bytter kledning nå, den er ferdig grunnet med Visir. Fargen har vi funnet ut av. Men jeg finner ikke ut av dette med maling/beis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
er her
|
![]() Sv: Maling/dekkbeis/oljedekkbeis?Det er jo litt avhengig av hva slags inntrykk du ønsker (og hvor lange vedlikeholdsintervall du vil ha).
![]() |
#3 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Maling/dekkbeis/oljedekkbeis?Som Brumm sier så er det avhengig av uttrykket. Beis viser mye mer av treverket og strukturen enn dekkbeis, som (hence the name) dekker mer og ligner maling i større grad. Dekkbeis holder også lenger, så det kan gå langt flere år mellom hver gang du trenger å behandle treverket på nytt vs. beis. Maling dekker enda mer enn dekkbeis.
![]() |
#4 |
--
|
![]() Sv: Maling/dekkbeis/oljedekkbeis?
Jeg ønsker ikke maling, jeg liker å se treverket. Jeg ønsker vel egentlig dekkbeis, men har forstått at det finnes 2 typer. Vannbasert og oljebasert. Har lest en del om Drygolin oljedekkbeis (vanlig og extreme) og Butinox Futura dekkbeis som er vannbasert. Og det er så mye erfaringer ute og går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Høyden på huset og at vi stadig må finne frem beiskosten er grunnen til at vi angrer på at vi engang valgte å beise. Beis krever mye hyppigerere vedlikehold enn maling. Kommer også an på valg av farge. Om det er en mørk eller lys farge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
X First Lady
![]() Sv: Maling/dekkbeis/oljedekkbeis?Nå ser jeg dere er anbefalt å ha dekkbeis på hovedbygget som er høyt. Det holder iallefall lengre enn vanlig beis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Maling/dekkbeis/oljedekkbeis?Vi har bare malt ei lita hytte nå, men valgte dekkeis - det ble Butinox oljedekkbeis. Det var det de anbefalte på butikken og vi dvelte ikke mer ved det, ville bare komme igang.
![]() |
#8 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Maling/dekkbeis/oljedekkbeis?Her er hytta jeg har malt; fargen er brunsvart. Vindski, karm mm. får fargen frostrøyk.
![]() |
#9 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Maling/dekkbeis/oljedekkbeis?Hillary: Dere kan jo male over med dekkbeis eller maling ved neste økt? Beisen til nå vil da fungere som en god grunning bare.
![]() |
#10 |
X First Lady
Ja jeg vet og hadde vi planlagt å bo her lengre så hadde vi gjort det |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Maling/dekkbeis/oljedekkbeis?Det var på Obs! vi ble varmt anbefalt Butinox oljedekkbeis, så det er nok som så mye annet - avhengig av hvem man treffer på.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Maling/dekkbeis/oljedekkbeis?Velger du optimal kan du jo bli gammel og senil og ikke huske at du engang i hine horde dager malte, uten at det trengs igjen. Ifølge reklamen. Jeg troooooor det likevel er anbefalt å gjøre det litt oftere.
![]() |
#14 |
--
|
![]() Sv: Maling/dekkbeis/oljedekkbeis?Jeg hadde i et lite sekund bestemt meg, men finner ut at Obs ikke blander Gjøcofarger. Og jeg får ikke tak i NCS koden hos Gjøco. Noen som vet hvordan jeg kan finne ut av det? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|