Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Terrassebeising og katter

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-12, 09:21   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Terrassebeising og katter

Inspirert av en annen tråd fant jeg ut at jeg skulle beise terassen min grå.

Men hva pokker gjør jeg egentlig med alle kattene som "bor" på verandaen min? Hvor lang tørketid er det egentlig på beis?
Terassen er rimelig stor (25 kvm) og alle bordene er i én lengde, og jeg kan derfor ikke stoppe på midten slik at katten min kan gå inn og ut på det tørre.

Gammel 24-05-12, 09:27   #2
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terassebeising og katter..

Beisen tørker fort og min erfaring er iallefall at kattene holder seg unna pga lukta. Våre katter har iallefall ikke vært i nærheten av verandaen når vi har beiset. Jeg mener ellers å huske at ene halvdelen av verandaen var tørr før jeg var ferdig med den neste. Det tørket veldig fort, men det avhenger nok også en del av hvor tørt treverket er i utgangspunktet.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 09:51   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juhu. Kanskje det ikke blir noe problem da.

Gammel 24-05-12, 09:59   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er at katten ikke holder seg unna vår maling. Vi har hvitt gelender og fine kattespor fra gelenderet med nymalt hvitmaling og hvite poter over hele den grå terrassen. Kan du ikke bare holde katten inne akkurat når det er vått og får tørket så det er overflatetørt?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 15:03   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Min erfaring er at katten ikke holder seg unna vår maling. Vi har hvitt gelender og fine kattespor fra gelenderet med nymalt hvitmaling og hvite poter over hele den grå terrassen. Kan du ikke bare holde katten inne akkurat når det er vått og får tørket så det er overflatetørt?

Jo, men det er 20 andre katter i nabolaget...

Gammel 24-05-12, 15:06   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terrassebeising og katter ...

Dette har jeg tenkt på også. Jeg tror vi får beise på sen ettermiddag og holde kattene inne til neste morgen. Kattene i nabolaget får jeg ikke gjort så mye med, men det er sjelden noen andre her siden vi har to.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 17:21   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Nå er jeg enda mer glad for at vi valgte vedlikeholdsfritt materiale til den nye plattingen vår. No more beising/maling.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 20:00   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Min erfaring er at katten ikke holder seg unna vår maling. Vi har hvitt gelender og fine kattespor fra gelenderet med nymalt hvitmaling og hvite poter over hele den grå terrassen.

Ha ha, det hadde de hjemme hos en kompis av meg en gang også. Jeg syntes det var kjempekult, mora til kompisen var ikke helt enig med meg.

Gammel 24-05-12, 21:21   #9
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Slik beis tørker veldig fort slik at en lett, liten katt ikke lager merker.

Gammel 24-05-12, 21:29   #10
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Terrassebeising og katter

Vi lurte på det samme i går kveld, da pus kom inn verandadøra- via det nybeisede gulvet. Det hadde tørket et par timer. Gikk helt fint.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 21:32   #11
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Slik beis tørker veldig fort slik at en lett, liten katt ikke lager merker.

Ikke alle kattepuser er lette. Min veier nesten 6 kg. Lille kattepusen.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.