|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Det er straks tid for boksommer!Jeg leser absolutt mest om sommeren. Nå merker jeg at jeg har gått litt tom for ideer til hva jeg skal lese. Jeg tror jeg kan ha bruk for noen tips.
![]() |
#2 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Det er straks tid for boksommer!Bli hvis du kan. Reis hvis du må. Helga Flatland. Fantastisk bok som jeg leste ut på en dag, men som jeg har grunnet på en uke etterpå. Les!!!
![]() |
#3 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det er straks tid for boksommer!Hva handler den om, oslo 78? Sjanger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Det er straks tid for boksommer!
Oppvekstroman. Handler ytre sett om tre gutter som reiser til Afghanistan og ikke kommer hjem igjen. Så er det fire deler hvor du får høre om oppvekst og liv til fire personer i den bygda guttene kommer fra - altså fire synsvinkler. Utrolig interessant og gripende, og den ga meg altså masse å tenke på (som jobber med barn og ungdom og har barn selv.) Anbefales på det sterkeste!
![]() |
#5 |
Rastløs dagdrømmer
|
Da var den reservert på biblioteket. Takk for tips!
![]() |
#6 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Notert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Det er straks tid for boksommer!Her er de bøkene jeg har lest i år - hvis det skulle være flere av interesse.
![]() |
#12 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Det er straks tid for boksommer!CeeCee Honeycutts reddende engler av Beth Hoffman. Den er ikke ulik Barnepikene og selv om den er trist - en nydelig og godfølelse bok som er perfekt som sommerlektyre. Jeg elsket den
![]() |
#15 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det er straks tid for boksommer!Den nye til John Irving -- I en og samme person, kanskje? Den har jeg akkurat begynt på. So far so good, og den har fått gode anmeldelser. Ellers er jo Lori Lansens' bøker i vinden for tiden. "Den usynlige broen" av Orringer har akkurat kommet i pocket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Rastløs dagdrømmer
|
Nå har jeg lest den. Jeg likte den også veldig godt. Da jeg leste den første delen, tenkte jeg at den egentlig var ganske ordinær, men det var jo nettopp det med de ulike synsvinklene som gjorde den så god.
![]() |
|
|