|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Foretrekke en mineEr det en helt vanlig feil, å skrive at man foretrekker en mine? Jeg vet om mange ting jeg ville foretrukket framfor en mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klar
|
![]() Sv: Foretrekke en mineJeg trodde hele konseptet var at man "ikke foretrekker en mine"? Men etter litt googling så innser jeg at det er feil, det er "ikke fortrekke en mine" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Foretrekke en mineDet skal vere "fortrakk", ikkje "foretrakk". Og det er vel strengt tatt eit ganske låst uttrykk: "Hun fortrakk ikke en mine", som betyr at ansiktsuttrykket (mina) ikkje endra seg. Eg har aldri sett uttrykket brukt utan "ikke". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
![]() Sv: Foretrekke en mineJa, Bai, det har du absolutt rett i. Det var vel det du ville frem til også Lilletrille, som jeg ikke forsto med en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Foretrekke en mine
Ja, det er mange som sier det. egentlig tror jeg knapt jeg har hørt det uttalt riktig.
![]() |
![]() |
#6 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Foretrekke en mine
Eit enkelt Google-søk viser at svært mange snakkar om å ikkje "foretrekke" miner: http://www.google.no/search?q=%22for...&client=safari Det ser ut til å gå igjen blant både bloggarar og jornalister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren
![]() Sv: Foretrekke en mineJa, der ser jeg jo hvor vanlig det var å skrive det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|