|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ekvilist
|
![]() Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Har kjøpt meg noen DVD´r fra Collagevideo.com, og klarte å bestille en DVD som ikke skal fungere utenfor USA/Canada. Dette står som info til DVD´n:
Finnes det noen mulighet for å få "konvertert" den til å fungere i vår DVD-spiller? Firmaer som gjør slikt? Dette kan jeg fint lite om nemlig.
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Det er mulig du kan stille inn dvd-spilleren din til den regionen.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Sonefri dvd er best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Du kan se om det finnes en kode som gjør den sonefri. Google navnet/nummeret på spilleren, sammen med ordene "sonefri" og "koder" og se hvor langt du kommer. Eventuelt på engelsk. ("region free")
![]() |
![]() |
#6 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?
Det står ikke i manualen til spilleren hvordan du kan gjøre dette dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Takk for oppklarende svar alle sammen.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Det går vel an å få den gjort sonefri av noen som kan det? Slik som man feks. chipper en konsoll? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
-
Det er vanligivs mye enklere enn å "chippe" en spillmaskin. Sonen kan ofte settes med en service-fjernkontroll (som bare verksteder for merket har i utgangspunktet), eller med brytere som sitter inne i spilleren (altså utilgjengelig for deg som eier). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Laster ned "shrinken" nå MokkMokk, jeg får se om jeg skjønner noe. Har aldri noensinne brent en cd en gang, så kompetansen min er laber på dette området.
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Okei, så når det feks. står "sonefri" på dvd-spillere i butikken så er de egentlig ikke det, men forhandleren pakker alle opp av eskene, gjør dem sonefrie og pakker dem ned igjen før de selges? Eller gjør de avtaler med importører som gjør dem sonefrie for dem før de leveres i butikkene? :nysgjerrig: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kidding, right?
|
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Fader, man ser jo helt analfabet ut i innleggene nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
Etter hva jeg forsto av mannens forklaring, brukes verktøyet sammen med et brenneprogram som Nero e.l. Aner ikke hvordan, men det finnes vel en forklaring et sted, vil jeg tro. Kan jo hende det er relativt greit å få til, bare man finner ut hvordan det fungerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kidding, right?
|
Vanligvis spør de ansatte om de skal gjøre den sonefri for deg. Da gjør de det enten mens du venter, eller så må du som jeg vente i flere dager fordi den aktuelle CDen med trylleformelen befinner seg i en annen filial og noen må hente den...
![]() |
![]() |
#17 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Jeg driver (?) og encoder nå. Tror jeg ja. Aner ikke hva jeg skal gjøre videre. Har noen programmer for brenning og sånt, blant annet NTI - kanskje jeg kan bruke det? Tror ikke jeg har Nero på denne maskinen.
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvordan få en amerikansk DVD til å fungere?Jeg kjøpte en (den gang) fancy DVD-spiller med opptak til mannen min som morgengave i slutten av -03. Mannen min mener at den skulle være sonefri. Tydeligvis ikke.
![]() |
|
|