|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Einsam
|
![]() Elektrisk gressklipper?Hva er fordeler og ulemper med elektrisk gressklipper? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?En sånn elektrisk robot klipper må jo være ideelt, det eneste er prisen da....
![]() |
#3 |
Einsam
|
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?Dytter opp igjen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?Vi har akkurat kjøpt det, og mannen lovpriser den. Jeg vet ikke helt, han måtte bytte batteri 2 ganger på den ene runden han har klipt. Det skal være sagt at det var sykt langt og vått gress, så det var nok tungt å klippe. Den er lett, da. Mye lettere enn den gamle bensindrevne.
![]() |
#6 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?Bosch har vi.
![]() |
#7 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?Vi har bosch, to batteri og 600 kvm hage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?Jeg har 200 kvm plen og håndklipper. Men gresset ble langt og jeg fikk låne naboens Bosh med ledning. Klipperen har overraskende lett vekt, ledningen er rød og lett å se og den klippet så pent at andre naboer lurte på hva vi hadde gjort med plenen.
![]() |
#9 |
Einsam
|
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?Ledning er ikke et alternativ på tomta her, det er forholdsvis lite busker og trær i veien, men likevel såpass mye kriker og kroker at det blir vanskelig. Prøvde med ledning i fjor, og det ble mye frem og tilbake. Men de klipper pent ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?Uten at jeg vet det for sikkert vil jeg gjette på at du har altfor stor tomt til å kunne ha en trådløs elektrisk klipper. Da må du klippe litt hver dag, tror jeg.
![]() |
#11 |
Einsam
|
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?Tomta er på 1,3. Minus hus, garasje, uthus og innkjørsel/grus, aner jeg ikke hvor mye plen som er igjen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?Vi har tomt på 1,1 minus hus, dobbel garasje, og steinlagt gårdsplass på 200 kvm, og det hadde ikke vært sjanse til å nå rundt med en sånn trådløs klipper.
![]() |
#13 |
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?Problemet vi har hatt med elektrisk klipper er som andre nevner - stadig utbytting av batteriet under klipping. I tillegg ser vi at batteriene tålte "overvintring" dårlig. Det batteriet som ikke sto i laderen gikk helt tomt og lot seg ikke vekke til live. Batteriet som hadde stått i laderen hadde fått veldig begrenset driftstid i forhold til før vinteren. Litt dyrt å måtte kjøpe inn nye batterier hvert år. (Type Bosch)
![]() |
#14 |
Einsam
|
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?
Skjønner. Har den da stått ute eller inne på vinteren? Batterier som overvintrer ute er ikke noe særlig uansett.. Og jeg har faktisk mulighet til å sette den på et lager om vinteren, hvor det er normaltemperatur.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?Vi har ca et mål tomt, garasje, asfalt på en del forran huset, og måtte likevel ladet den en gang eller to i løpet av den tiden det tar å klippe plenen. Mannen kom derfor til at det ikke var et godt alternativ, og gikk for bensindrevet.
![]() |
#16 |
Einsam
|
Det beste hadde nok vært å skaffe meg en mann, som kan klippe plen med en bensindrevet |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?En mann er sånnsett ikke så dumt nei.
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?Jeg har selvgående, bensindrevet gressklipper, og jeg synes ikke det å klippe gresset er noe tyngre enn å dytte en barnevogn. Seriøst, damer!? Trenger dere en mann for å klippe gresset? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
![]() Sv: Elektrisk gressklipper?Det tomme batteriet lå på oppvarmet bod. Batteriet i laderen sto i garasje i tilknytning til huset (frostfritt men ganske kaldt ja. Mulig det gjorde saken være.)
![]() |
#20 |
Einsam
|
Når man har en stk arm som er kronisk betent, slarket i leddet og i tillegg har en nerve i klemme, for ikke å nevne andre leddproblemer - er ikke gressklipping så veldig gunstig. Utrolig nok. Å dytte barnevogn er faktisk heller ikke veldig gunstig for slike armer og ledd. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|