|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?Etter å ha sett nyhetene i går kveld ble jeg litt sjokkert over hvordan politi i Aserbadsjan tør å behandle mediefolk fra utlandet. NRK vurderte å trekke Tooji fra finalen som en reaksjon dette. Komikeren Amir Asgharnejad ble hold tilbake fra flyet i en time mens sju-åtte politimenn tok ham med inn på et rom der han måtte strippe til undertøyet fordi de ikke likte komi-innslagene han hadde laget. Først anklaget de ham for å smugle narkotika, deretter kom det fram at de mente han hadde vanæret flagget. De tvang ham deretter til å sparke, stå på og spytte på det persiske flagget mens de filmet.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?Ja det syns jeg de burde. Egentlig syns jeg alle landene burde trekke deltagerne så vi hadde sluppet mer esc. |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?Ja, det synes jeg faktisk. Jeg synes egentlig at det er et såpass tvilsomt regime i det landet at vi kanskje ikke burde deltatt i utgangspunktet.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?Jeg syns det er vanskelig å svare kategorisk på.
![]() |
#6 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?Jeg er enig med Tallulah. Norge burde ikke deltatt i utgangspunktet.
![]() |
#7 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?
![]() |
#8 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#9 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
Det er jeg usikker på. Kanskje her i Norge ja (men her har faktisk baksiden av ESC blitt ganske greit dokumentert syns jeg), de andre landene hadde kanskje spandert en notis på det, men ikke noe mer. Når NRK først har bestemt seg for å bli med, så syns jeg ikke de kan skalte og valte med karrieren (og ressursene) til en artist fordi de plutselig følte seg urettferdig behandlet. Det denne journalisten ble utsatt for er jo peanuts i forhold til det opposisjonelle i Aserbajdsjan blir utsatt for daglig. Ergo: De burde tenkt på det før.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?Jeg syns også de burde trukket seg fra arrangementet på bakgrunn av landets behandling av egne innbyggere. |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
De betaler han sikkert noe, men det er ikke lukrativt å være up&coming artist, uten fast inntekt. Han har jo også med seg en manager som har investert tid i dette. Tid er ganske mye penger.
![]() |
#15 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg er vel også der. Men i prinsippet er vel svaret at vi ikke burde ha deltatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?Jeg synes ikke Norge burde deltatt i det hele tatt, ei heller andre land med det samme synet på diktatur som vi har. Enig med Maverick.
![]() |
#18 |
Passiv
|
Jepp. Dessuten kunne vi brukt pengene på esc på noe annet gøy. Vi kunne sagt nei allerede da Aserbaku vant. Eller egentlig da de fikk delta. |
![]() |
![]() |
#19 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?Jeg har ikke sett esc på fjørten år. Boooring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Burde NRK ha trukket Tooji fra finalen?Har heller ikke sett, eller fulgt med på noe som har med esc på flere år...
![]() |
|
|