|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Audacious
|
![]() Streiken i staten trappes oppJeg vet at alle tenker "streik IGJEN?", men det er faktisk første gang siden 1984 at lønnsoppgjøret i staten endte i storstreik. 1984! Det er ganske mange år siden...
![]() |
#2 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Streiken i staten trappes oppJeg fikk akkurat løpeseddelen fra NTL (Lo Stat) på e-post:
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Streiken i staten trappes oppKlipt og limt på fb.. ganske så lei av -"hva er vitsen med streik for en krone ekstra lissom" og spesielt -"jajaj bra det fins private tilbud da dere teite sosialister"
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Streiken i staten trappes oppEttersom eg sjølv jobbar i staten for luselønn burde eg støtte denne streiken, men eg har litt flau smak i munnen.
![]() |
#6 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Streiken i staten trappes opp
Fordi andre land har det så mye verre enn oss, er det rettferdig at offentlige ansatte er de som skal vise moderasjon i lønnsoppgjørene og dermed miste kjøpekraft i forhold til ansatte i privat sektor?
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Streiken i staten trappes opp
Nei, det sa eg ikkje. Det er ikkje rettferdig. Eigentlig burde ansatte i privat sektor ikkje fått lønnstillegg i det heile tatt i år. Men dei får ikkje mindre sjølv om statsansatte streikar.
![]() |
|
|