|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2012
![]() |
![]() Barnehage og feriestenging (5 uker feriestengt, regler for barnehager)Hei alle dere som sikkert kan hjelpe meg litt!!
![]() |
#2 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehage og feriestenging - (5uker ferie stengt)(REGLER FOR BARNEHAGER)Det høres rart ut at en kommunal barnehage kan stenge fem uker på sommeren. Det som er vanlig er jo at de slår seg sammen med andre barnehager i området og lager en "sommerbarnehage". Jeg hadde ikke godtatt fem uker feriestengt sånn helt uten videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Barnehage og feriestenging - (5uker ferie stengt)(REGLER FOR BARNEHAGER)Når man inkluderer planleggingsdager, som det jo er fem av, så blir jo det seks uker ferie i løpet av året - det tror jeg ikke at barnehagen kan pålegge dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Barnehage og feriestenging - (5uker ferie stengt)(REGLER FOR BARNEHAGER)Ja er kommunalbarnehage MEN i distriktet, så kan ikke slåes sammen til "sommerbarnehage" da det blir nesten 1time kjøring til neste barnehage..
![]() |
#5 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Barnehage og feriestenging - (5uker ferie stengt)(REGLER FOR BARNEHAGER)Du må finlese barnehagens vedtekter. Der ligger svaret. Gjerne noe sånn som at "dersom det er færre enn 3 barn, så kan Styrer velge å stenge".
![]() |
#6 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Barnehage og feriestenging - (5uker ferie stengt)(REGLER FOR BARNEHAGER)okei - men om så står da,
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: Barnehage og feriestenging (5 uker feriestengt, regler for barnehager)
Det kunne jo være et interessant eksperiment.
![]() |
#8 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Barnehage og feriestenging (5 uker feriestengt, regler for barnehager)Huff, sånt er krise.
![]() |
#9 |
Snikende Ullteppe
![]() Sv: Barnehage og feriestenging - (5uker ferie stengt)(REGLER FOR BARNEHAGER)
Jeg tror egentlig ikke det, så lenge det ikke er fast planlagt stengt. Men jeg vet faktisk ikke. Vår barnehage er "aldri" stengt, men kan stenge i påske/romjul om det er under 10% av barna som kommer. Da snakker jeg uansett med alle foreldrene for å høre om det fører til krise om vi stenger og om det er det, så holder vi åpent. Det er alltids noen som vil jobbe. Men vi er en stor barnehage da (110 barn pr. dd). Om dette er en kommunal barnehage, så foreslår jeg at at du henvender deg til kommunens barnehagekontor og forklarer problemet.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barnehage og feriestenging (5 uker feriestengt, regler for barnehager)Selvsagt skal du ikke betale for et tilbud du ikke får. Om bhg. er stengt nå når det er streik, skal du også slippe å betale.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Barnehage og feriestenging (5 uker feriestengt, regler for barnehager)Hvis dere har makspris i barnehagen kan jeg ikke tenke meg at dere skal betale for et tilbud dere ikke får. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Barnehage og feriestenging (5 uker feriestengt, regler for barnehager)Er kommunalbarnehage, men i distriktet..
![]() |
#13 |
Snikende Ullteppe
![]() Sv: Barnehage og feriestenging (5 uker feriestengt, regler for barnehager)
Om dette er en kommunal barnehage, så tar du det direkte med kommunens barnehagekontor om du ikke når fram hos leder. Det er ganske klare føringer på at man ikke kan stenge i tide og utide om dette fører til problemer for foreldrene.
![]() |
#14 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Barnehage og feriestenging (5 uker feriestengt, regler for barnehager)Jeg hadde bedt noen av de andre foreldrene pent om å melde på barnet sitt likevel. De kan vel ikke akkurat stenge på dagen om en unge ikke dukker opp. :Pragmatisk:
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Barnehage og feriestenging (5 uker feriestengt, regler for barnehager)Uansett må det da være selvsagt å få fratrekk i betalingen når det er snakk om et tilbud som ikke er oppe og går? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|