|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2012
![]() |
![]() Sliten ektemann med psykisk syk koneJeg trenger bare en plass å få ut litt frustrasjon, tanker og alle problem jeg har. Kan fortelle kort om hvorfor... Min kone Fikk for over 1 år siden ca. hodepine som ikke gikk over, i 3 mnd. gikk hun med d. En hverdag der hun konstant er sliten og trøtt. Stelle hus og slikt ble alltid utsatt og overlatt til meg i tillegg har vi en sønn på snart to år. På sommeren gikk hun til øyelege og sa hun trengte linser, dette viste seg raskt å hjelpe, hun ble bedre, men bare i en mnd. tid ca. i august 2011 fikk hun det tilbake, stadig sterkere hodepine. Dager i strekk i sengen, konstant på Paralgin forte, uten at det alltid hjalp. Slik har hun det ennå...Nå har hun fått en diagnose på det hele. Psykosomatisk Haudeverk, eller spenningshaudeverk om du vil. Ingenting å gjøre med d, sa nevrologen. Jeg synes at leger gjør så alt for lite, gir henne smertestillende og sykemelding og mener at det skal hjelpe, men ett halvt år med det viser jo at det ikke funker. Hun har også fått diagnose depresjon, dvs at hun sliter sykisk, noen dager er hun helt på bunn psykisk, og kommer seg ikke opp av sengen av den grunn, for haudeverk og depresjon har hun nå fått en ny medisin som sliter hun helt ut, både kveld og morgen er hun tom for krefter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk kone.Jeg ville først og fremst funnet en barnevakt, sånn at du kan få deg en ettermiddag fri i uka. Du trenger mer overskudd. Om dere har økonomi til det, ville jeg kanskje også fått tak i vaskehjelp.
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk kone.Uff, det høres slitsomt ut, både for deg og henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tankefull
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk kone.Forstår at dette er tøft nå, og husk at det er litt unntakstilstand i heimen nå. La hus være hus, alt trenger ikke være på stell hele tiden. Bruk heller overskudd på sønn og kjæreste, det får du ofte noe igjen for også.
![]() |
#5 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneTa kontakt med Home Start om de finnes i kommunen din.
![]() |
#6 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneJeg tenker først og fremst på å ta tak i hovedproblemet: Tilstanden til kona di. Hun trenger annen behandling enn bare smertestillende. Det blir bare en ond sirkel, å være passiv er heller ikke bra. Her må en tenke alternativt.
![]() |
![]() |
#7 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2012
![]() |
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneGlemte visst å skrive det angående psykolog. Takk for alle svar forresten..Men psykolog-hjelp er på vei. Å hjelpen kom fra, hold dere fast, NAV. Og det var NAV som tok initiativet til det, og tilbød psykologhjelp..Første gang jeg kan si meg fornøyd med NAV, men med tanke på at det nermer seg ferie og slikt så, kan vi nok ikke regne med at de skjer før august/september. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneHvem styrer med den hodepinen? Det finnes jo ingen hodepine som avspises med paralgin forte og gå hjem og legg deg. Er det ført hodepinedagbok? Vært hos nevrolog? Forsøkt fysioterapi? Bra at dere har fått en god kontakt i NAV!
![]() |
#9 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneFor din del handler det om søvn, riktig mat og fysisk aktivitet. Det siste får du vel nok av i jobben din, men sånn generelt sett har kroppen din bedre av at du legger deg kl 22 hver kveld (HVER, også lørdag) i en periode enn at du sitter oppe og har alenetid. Ja, det er kjipt, men du kommer til å merke energien i hverdagen.
![]() |
#10 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneDa jeg slet med voldsom spenningshodepine var det trening, trening og masse tøying og strekking som hjalp. Obligatorisk oppmøte hos fysio/lege 3 ganger i uken funket veldig bra. Jeg har ikke tatt medisiner på lenge, og migreneanfallene har minimert seg.
![]() |
#11 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneHenger meg på det som Snuppa & Jolie skriver også.
![]() |
![]() |
#12 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneKatta er som vanlig inne på noe vesentlig. Ikke hørt om så mange som blir pigge og friske av paralgin forte og går hjem og legg deg opplegg. Oppsøk nevrolog og før dagbok for hodepineanfallene, paralgin forte fører med seg medikamentutløst hodepine også. Det blir en ond sirkel. Vaskehjelp høres ut som en god plan.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneHenger med på Amelie. Jeg ville fått time hos psykomotorisk fysioterapi, hørt mange som har fått god hjelp og lært mange lure teknikker. Hvor i landet holder dere til?
![]() |
#15 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneMye bra er sagt.
![]() |
![]() |
#16 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneOg Paralgin Forte hører ingen steds hjemme i behandling av kronisk spenningshodepine. Det er dop, bare dop, og fører til avhengighetsproblematikk og medikamentindusert hodepine - nok en vond sirkel.
![]() |
![]() |
#17 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneJeg har veldig god erfaring med lett styrketrening for nakke, skuldre og dermed tøying av problemområder for spenningshodepine. Ville tatt kontakt med en fyisoterapeut. Håper det ordner seg for dere snart!
![]() |
#18 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk kone
![]() |
#19 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneNå har du fått mange gode ord her og flere av legene våre sakt sitt, men jeg har lyst til å presisere enda en gang hvor viktig det er at du får litt egentlig også, om du skal orke å stå i dette. Både for kona di og ikke minst for sønnen din, er det viktig at du også har det bra og får litt pusterom.
![]() |
#20 |
Epikur
|
![]() Sv: Sliten ektemann med psykisk syk koneTa på din egen maske, som det heter på flyvertinnespråket.
![]() |
Emneord |
hodepine, psykisk, psykisk helse, syk kone |
|
|