Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Melkers barnehagesett

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-12, 10:04   #1
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Melkers barnehagesett

Jeg funderer på å strikke dette settet til nykommeren. Noen som har prøvd? Lurer på hvordan dette garnet er. Tar det lang tid før det dukker opp om jeg bestiller det? Lurer på å strikke i 6-12mnd så kan det være litt stort i starten. Tror dere det er lurt eller kommer det til å bli kjempestort lenge?

Gammel 03-06-12, 10:10   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melkers barnehagesett

Pickles-garnet dukker opp i postkassen før du skulle tro, de jentene er superraske og flinke.
Enkle oppskrifter, min erfaring er at de er litt små i størrelsen, men det kan lett fikses ved å strikke litt lenger ermer. Prøv mot vanlige babyklær.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 10:29   #3
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er lurt å strikke 6-12 mnd, man kan brette opp litt i begynnelsen, også varer tøyet lenge.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 10:36   #4
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Nydelig mykt garn som kommer i posten før du rekker å vente på det. Oppskriftene er litt små i str så om du vet du strikker stramt bør du opp i pinne str.

Gammel 03-06-12, 10:57   #5
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Åh, det settet var kjempefint. Hvor finner man oppskriften på herligheta?

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 13:39   #6
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

http://www.pickles.no/melkers-hentesett/

http://www.pickles.no/melkers-barnehagesett/

Gammel 03-06-12, 13:45   #7
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikke dette nå, men i annet garn..
Synes også oppskriftene kan være litt små i str, men justerer som regel det underveis

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 13:52   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var nydelig synes jeg. Hvordan er det garnet? Tykkelse og er det godt å strikke med? Superwash?

Gammel 03-06-12, 14:03   #9
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Veldig godt å strikke med, ikke superwash. De har sluttet med det, men synes jeg leste noe om at de kanskje skulle ta det inn igjen.

Jeg vasker ullklær såpass sjelden at jeg ikke føler jeg trenger superwash. Uansett så vasker maskinen såpass skånsomt at det ikke har noe å si.

Gammel 03-06-12, 16:24   #10
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk for tips. Da har jeg bestilt garn. Jeg valgte en annen fargekombinasjon til spranglegarnet. Det jeg valgte er brunt, oransj og naturhvitt, men valgte samme grunnfarge. Jeg strikker den i 6-12 måneder og kanskje jeg strikker med pinnestørrelse 4 i stedet for 3,75 ettersom jeg gjerne strikker litt stramt. Dette blir spennende.

Jeg har nettopp strikket ferdig en enkel vest fra pickles. Det gikk kjempefort, brukte bare et par kvelder på den, og i morgen skal jeg ut å kjøpe knapper.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.