|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En som trener
|
![]() [Ikea] Gi meg selvtillitDet er bare å innrømme at eksen og jeg hadde tradisjonell kjønnsrollefordeling på en enkelte områder. Derfor har jeg aldri satt opp et større Ikea-møbel i mitt liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Einsam
|
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillitJA! Det klarer du enkelt-penkelt, bare du følger bruksanvisningen til punkt og prikke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillitAner ikke. Om jeg er i tilsvarende situasjon så inviterer jeg noen gode venner som liker å skru Ikeamøbler på middag, det funker utmerket hver gang.
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillitDette greier du. Og de har hjelpetelefon om du står fast.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillitJeg har nettopp skrudd sammen en Hemnes dagseng. Det var ikke spesielt vanskelig, men det tok litt tid siden det er mange deler. Det du trenger er skrujern (vanlig og stjerne) og hammer. Følg bruksanvisningen veldig slavisk så går det bra. Min største utfordring var tålmodigheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillitTil Hemnes dagseng tror jeg ikke det er mye vits i elektriske verktøy. Vi har elektriske verktøy lett tilgjengelig, men det var ikke behov for det. Det hadde vi mer behov for da vi monterte Pax for en tid tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillitJeg er generelt dårlig på tekniske ting, kan ikke snekre, hamre eller sage. Men Hemnes klarte jeg å sette opp. Også dobbeltseng og andre ting fra IKEA. Dette klarer du!
![]() |
#8 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillitDette greier du helt fint!
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
En som trener
|
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit
Batteridrevet skrutrekker har jeg aldri hørt om, det får jeg skaffe. Drill har jeg. Men hva brukes den til? (:herregud så blånn jeg er: ) Jeg har bare brukt den til å borre hull i ting. Kan jeg bruke den til å skru i skruer?
Tålmodighet har jeg. Trur eg. Og jeg har jo klart mange andre vanskelige (og kjedelige) ting i mitt liv, så jeg får bare ha tro på at jeg klarer dette også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillitAlt fra Ikea er enkelpenkelt. Man må bare ha pågangsmot. (Monterer alt fra Ikea hjemme hos oss)
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillitDet går så fint, atte. Jeg har skrudd sammen gud vet hvor mange møbler med vanlig skrutrekker og unbrako, men det er jo utrolig mye lettere med drill. Da bare bytter du ut boret foran med et skrujernbit, (very easy, og det er lov å banne!), og så går det lett som en plett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillitNår IKEA-ting skal monteres så er jeg faktisk mye bedre enn Snekker-mannen. Årsak? Jeg starter med å sortere alle skruene/delene/muttere og så videre. Og så følger jeg bruksanvisningen slavisk! Snekker'n derimot mener bruksanvisning er for pingler og går på en smell hver eneste gang.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit'Du stikker på IKEA, sørger for å få alt hjemlevert på døra. Da bærer IKEA-folkene alt inn i huset ditt og du slipper å orge med bærehjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillitJeg har trua, du får det til!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillitKlart du kan! (Tenk byggmester Bob!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
En som trener
|
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillit
Er det den samme som jeg har tro? Denne bruker jeg da til å skru i skruer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: [Ikea] Gi meg selvtillitStorm - den der er kjempefin å bruke! Vi har ein sånn, og den er gull verdt! Den gjer at det som er ein to timers jobb med vonde musklar etterpå blir enkelt som ingenting! I vårt hus er det eg som monterer alt mulig, ikkje mannen. Og som D'arcy er inne på - tingen er å lese bruksanvisningen først og sortere skruane pent. Legg dei i ei lita skål, så dei ikkje trillar bort. Om ungane er i skulealder, så kan dei fint vere med å "hjelpe" til dei også. Det er nesten som å bygge lego
![]() |
|
|