|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superbasinella
|
![]() Søppelmail fra min egen mail?I de siste dagene har jeg fått enormt mye søppelmail. Alle mailene kommer fra forkjellige xxxxx@broadpark.no adresser. Men det jeg synes er merkelig er at jeg får endel mailer som ser ut som de kommer fra min egen mailadresse. Hva gjør jeg med det? Vil det si at jeg selv sender ut spam til andre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Søppelmail fra min engen mail?Du sender antagelig ganske mange tusen spammail per time, ja. |
![]() |
![]() |
#4 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Søppelmail fra min egen mail?
Tipper elektronikken har kastet seg på streikebølgen og nekter å ta seg av søppelposten din. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Søppelmail fra min egen mail?Jeg har også broadpark og mottar søppelmail fra min egen mail. Men jeg aner ikke hvor jeg bytter passord. Er det inne på nextgentel sine sider?
![]() |
#8 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Søppelmail fra min egen mail?Jeg ringte nextgentel og fikk ordnet det der.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Søppelmail fra min egen mail?Trenger ikke passordet for å sende e-post i andres e-post-adresser. Man kan i basis fylle ut hvilken e-post-adresse man vil i et e-post-program og sende mail fra den....
![]() |
#10 |
Superbasinella
|
Det vil si at jeg ikke kan gjøre noe med det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sannsynligvis ikke. Vet ikke hvordan spamfilterfunksjonaliteten er for NGT sentralt, og da hvorvidt e-posten burde ha blitt filtrert ut pga. innhold eller e-post-server.
![]() |
#13 |
Pauset
|
Trykk på reply, så ser du hvem som sender. Kan hende de har endret headeren så det skal se ut som at det kommer fra noe annet enn det gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, da får du opp den adressen som er oppgitt som «sender» i meldingen, evt. «reply-to», hvis avsender har satt denne. Avsender kan sette innholdet i begge disse feltene til hva som helst, så de sier ingenting om hvor meldingen faktisk kommer fra. For å finne ut det, må du se nærmere på headerfeltene i meldingen, de som e-postleserne vanligvis ikke viser[1]. I Thunderbird bruker du «View»/«Message Source» (Ctrl-U); tilsvarende funksjon finnes også andre e-postlesere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Søppelmail fra min egen mail?Da jeg hadde dette fikk jeg leverandøren til å sjekke trafikken på serveren fra min konto. Samtlige spammail ble sendt fra min konto, ja. De lå ikke som sendt på min outlook, men ett eller annet gruff på maskinen min sto og pumpet ut Mail til alle mulige steder. Slo av maskinen så stoppet det tvert. (Han sto og fulgte med på serveren.) |
![]() |
![]() |
|
|