|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Klarer jeg denne oppskriften da?
The deadline for complaints was yesterday vinterbolle jan 2007 sommerbolle juni 2010 minibolle mai 2012 Sist redigert av kokosbolle : 08-06-12 kl 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Kanskje denne hjelper? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Purl er vrang, ja. Og CO er vel cast on, det vil si legg opp en maske på den måten de viser i videoen du linker til, tror jeg. Eyelet er vel knappehull, som skal gjentas noen ganger nedover, som forklart. Og ja, du kan sikkert strikke ermene frem og tilbake og sy pent sammen etterpå.
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Blæ, jeg klarer jo ikke å strikke vrangt.
![]() |
#5 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Det er i alle fall lettare å lose deg gjennom ei engelsk oppskrift enn den franske... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Du greier å strikke vrangt. Du greier fletter og knotter også. Nå har du strikket såpass mye frem og tilbake at det er på tide å avansere.
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?
![]() |
#8 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Selvfølgelig klarer du å strikke vrangt! Det er bare å gjøre det, det. Mitt aller, aller første prosjekt var denne:
![]() |
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Men i denne oppskriften, jeg skjønner ikke helt hva de mener med at man strikker ovenfra og ned? Når er man hvor i oppskriften, noen som kan antyde noe underveis? Skal legge til bilde av jakken i HI.
![]() |
#10 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Du begynner å strikke i halsen og jobber deg nedover. Normalt når man strikker klær så begynner man nederst og strikker seg oppover, men det finnes unntak, som denne. Ved omgang 18 (tror jeg det var) skal du ta av masker til ermene, da får du et hull til hver erme, og så strikker du resten av jakken frem og tilbake nedover til den er lang nok.
![]() |
#11 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?I see. Nå forstår jeg litt mer. Så man strikker på en måte fra knappestolpe til knappehullsrad nedover, til man tar av til ermene og så fortsetter videre nedover på "bolen" fra knappestolpe til knappehullsrad?
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Heh, så kanskje jeg kan klare dette da?
![]() |
#13 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Du har forstått det helt riktig, du er så smart!
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Takk for tips, Adrienne. Jeg har jo lært å strikke vrang (på norsk vis) en gang tidligere, og det gikk sånn ganske greit, men ble litt løst, men nå strikker jeg en god del strammere enn jeg gjorde før da, så kanskje jeg får det til bedre nå.
![]() |
#17 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Ok, da kanskje jeg skal prøve da.
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Det står jo babyull, så det skal kanskje være luftig? Typisk 3,5-garn er jo smart eller falk.
![]() |
#19 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Jeg tenkte jeg skulle bruke Dale babyull, og siden den er mye mindre stretchy enn Baby merino fra Drops vil det kanskje funke med pinne 3,5? Er jo greit at det ikke blir for stramt heller. Jeg strikka en lue i Dale babyull i pinne 2,5 og det ble ganske stramt.
![]() |
#20 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Jeg tror det er meningen du skal strikke med litt tynnere garn, sånn at jakken blir litt luftig. Garn som normalt sett strikkes på pinne 2,5-3 eller noe slikt.
![]() |
|
|