Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er tapas? Eller er jeg en kresen bydame?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-12, 14:25   #1
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Hva er tapas? Eller er jeg en kresen bydame?

Jeg var i et selskap for ikke så lenge siden hvor det var annonsert at det var tapas på menyen. Maten smakte Absolutt godt, men da vi snakket om det etterpå kommenterte jeg at selv om jeg likte det, syns jeg det var vel raust å kalle røkelaks og eggerøre, kjøttboller i karrisaus, coleslaw, asparges med gaudaost og skalldyrsalat for tapas. Riktignok var det aioli og saltbakte poteter der, men jeg syns at for å kalle mat levert av et cateringselskap for tapas bør det i det minste være en god del retter med spansk opprinnelse. Jeg ble temmelig fordømt av de jeg var sammen med for dette, de mente jeg var en kresen, bortskjemt bydame, og at tapas var tapas så lenge det var masse småting å plukke fra.

Hva syns folk, bør man kalle det fingermat om det ikke er spanske retter, eller funker tapas som en betegnelse på alle former for småretter?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.