|
Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Brukt kamera til å trene på (Canon)Jeg er misfornøyd med kompaktkameraet mitt, men "redd" for å kjøpe speilrefleks siden jeg ikke vet om jeg vil like det, om det er for stort til å ta med, om jeg vil finne ut av linser og makro og all den tekniske delen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brukt kamera til å trene på (Canon)Synes det høres ut som en rimelig pris, med alt tilbehøret. Og smart å teste ut med et brukt et, så slipper du å kjøpe et til flere tusen som nesten ikke blir brukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Sv: Brukt kamera til å trene på (Canon)Takk for svar. Det ser ut som om det er solgt, ihvertfall får jeg ikke svar. Når det er et "godt kjøp" på Finn.no så forsvinner det fort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brukt kamera til å trene på (Canon)Om du får det til skal du ikke være så redd for, tror jeg, en speilrefleks tar stort sett bedre bilder enn et kompaktkamera, selv på auto, og så har du i tillegg muligheten til å leke med manuelle innstillinger, bytte til bedre/større/spesialiserte linser etter behov, putte på en ekstra blitz etc...
![]() |
#5 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brukt kamera til å trene på (Canon)Du får jo testet litt med et gammelt speilrefleks. Men jeg er redd du ikke vil få helt gløden og kjenne hvor gøy det virkelig er med et så gammelt kamera, så så pass dårlig objektiv som var med Kit pakkene på den tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Brukt kamera til å trene på (Canon)Ja Isolde, jeg er litt for impulsiv imellom og kjøper ting som kansje taper interesse fort. Hadde vært greit å prøve noe brukt først. Leste et sted at det blir ikke tatt fine bilder med kameraer som ligger i skuffen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Øyboer
![]() Sv: Brukt kamera til å trene på (Canon)Du kjenner ikke noen som kan låne deg et kamera da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Sv: Brukt kamera til å trene på (Canon)Da er et Canon EOS 1000D på vei til meg i posten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brukt kamera til å trene på (Canon)Gratulerer med nytt kamera, nå blir det morsommere å ta bilder!
![]() |
#12 |
![]() Sv: Brukt kamera til å trene på (Canon)Har fått tak i 1 og 2 på Biblioteket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() Sv: Brukt kamera til å trene på (Canon)Pris?
![]() |
#14 |
![]() Sv: Brukt kamera til å trene på (Canon)D'oh. Nå skjønner dere hvor amatør jeg er. Alle bøkene jeg har lest har snakket om stor og liten blenderåpning. Jeg har lest kameramanualen forlengs og baklengs, og ikke skjønt før nå at en dreier på objektivet for å stille inn dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() Sv: Brukt kamera til å trene på (Canon)
Sikker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Sv: Brukt kamera til å trene på (Canon)Takk, jeg skal prøve det. Jeg får jo fine bilder med Auto, bedre enn med mitt kompaktkamera. Men det er 2 effekter jeg vil prøve, bakgrunn ut av fokus http://www.hobbyfoto.no/page13/page13.html og panorering http://www.hobbyfoto.no/page11/page11.html, hvor kameraet følger noen i bevegelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Øyboer
![]() Sv: Brukt kamera til å trene på (Canon)Bruk AV til å få bakgrunn ut av fokus og still så lavt tall som mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|