Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Rask hjelp?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-12, 15:25   #1
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

Rask hjelp?

Trenger kjapp hjelp. Har en boks fløte som går ut i dag. Tenkte å bruke den hvis den ikke luktet vondt. Til middag. Den lukter ikke vondt, men det hadde dannet seg tjukk "snerk" på toppen. Boksen var ikke åpnet. Kan den brukes?

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 15:25   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rask hjelp?

Den hadde jeg brukt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 15:26   #3
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Fnissa er litt kul
Standard

Okei, tror jeg gjør det. Siden den ikke luktet vondt.. Takk for superkjapt svar! ;-)

Gammel 11-06-12, 15:27   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde bare ristet den god før jeg tok den oppi maten. Ikke noe galt med den så lenge den ikke lukter. Da en liten smak på tunga etter du har ristet den for sikkerhets skyld.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 17:49   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde brukt den.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 17:51   #6
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Har opplevd snerk og klumper i fløte langt innenfor holdbarhetsdatoen. Men fløten har hverken lukta eller smakt dårlig, og klumpene og snerket ble borte når man rista på pakken. Så jeg hadde brukt den

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 18:03   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det er vel bare fettet som samler seg, er det ikke? Uansett kan den glatt brukes så lenge den ikke lukter. :har gjort det selv i dag, med fløte som gikk ut for to dager siden:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 19:48   #8
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Fløte bruker jeg i mat leeenge etter holdbarhetsdatoen har gått ut. Så lenge den ikke lukter og den skal kokes. Funker som bare det.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 19:52   #9
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Bare av ren nysgjerrighet til dere som bruker fløte ut over holdbarhetsdato - gjelder det matfløte eller andre sorter fløte også?

Gammel 11-06-12, 20:14   #10
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Jeg kjøper mest kremfløte. Matfløte har vel ganske lang holdbarhet? Hadde definitivt brukt den om den ikke luktet surt også.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 20:24   #11
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg smaker på fløten (matfløte også). Smaker den fint, bruker jeg den. Klumper og snerk gjør ingenting.

Gammel 11-06-12, 22:26   #12
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Fnissa er litt kul
Standard

Fløten funket helt fint den. :-) Tusen takk for alle svarene. Kommer nok til å være litt mindre kresen på datoen heretter så lenge jeg kan stole på luktesansen. :-)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.