Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilke ulike typer glass bør man ha?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-12, 14:33   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilke ulike typer glass bør man ha?

I helga hadde jeg fest, og plutselig var det noen som spurte meg om jeg hadde whisky-glass. Det hadde jeg ikke. Så nå måtte jeg bildegoogle for å se hvordan et whiskyglass ser ut, og ser at endel av det som kommer opp ligner på noe jeg har - som jeg bruker til telys.

Men så begynte jeg å tenke. Nå føler jeg og mannen at vi har "landet" på bosted, at det er her vi skal bo de neste 30 åra eller så. Så da kan jeg vel kanskje tenke på å begynne å skaffe det som trengs til en voksen husholdning?

Hva slags glass bør man ha i et møblert hjem?

Det vi har er melkeglass, colaglass, rødvin, hvitvin, shotteglass.

Gammel 12-06-12, 14:45   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?

Champagne, cognac og whisky, tenker jeg, i tillegg til det du nevner. Og pene vannglass til å ha sammen med vin, og gjerne ølglass.

Gammel 12-06-12, 14:46   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og vin til dessertvin og akevitt dersom man liker slikt, og så likørglass hvis ikke shotglassene egner seg til det.

Gammel 12-06-12, 14:47   #4
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det som Skilpadda sier. Samt drammeglass (men det er kanskje de du kaller shotteglass?), og gjerne karafler til vinen.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 14:55   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Her er det bare å skrive ønskeliste til jul, ser jeg!

Gammel 12-06-12, 14:56   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Vi har forresten nylig byttet ut alle vannglassene våre med pene, like vannglass. Har hatt sånn ca 8 forskjellige typer.

Sist redigert av Elise : 12-06-12 kl 15:04.
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 14:57   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har pene vannglass og longdrinkglass (til sammen et ganske brokete utvalg glass. ), rødvinsglass, champagneglass og whiskey/likørglass.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 15:01   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har melkeglass i ymse former, noe høye glass det står Cola på, og ett rødvinsglass.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 15:03   #9
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har melkeglass i ymse former, noe høye glass det står Cola på, og ett rødvinsglass.

Men eg har faktisk tre raudvingsglas, to av dei er like men i forskjellig farge.

Gammel 12-06-12, 15:06   #10
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere er kravstore.

Vi har vinglass, små og store drikkeglass og mange nok til at vi kan dekke til 12 med make av begge typer, små likør/drammeglass og større whiskey/konjakkglass. Glassene våre er stort sett fra Ikea. Og dett er dett. Jeg regner det som et forholdsvis møblert hjem likevel.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 15:12   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har rødvinsglass fra Lillehammer-OL. Og akevittglass tror jeg. De må jo snart bli verdt en formue, minst:

Også har jeg ølglass, to sett med vannglass (et til pent og et stygt) og shotglass. Og to konjakkglass som ikke matcher.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 15:18   #12
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har:
- Melkeglass
- Saftglass
- Ølglass (disse er hellige, INGEN får ha noe annet enn øl i mannens ølglass og de vaskes på en spesiell måte dvs. han må gjøre det selv)
- Brusglass
- Hvitvin/Campanje
- Rødvin
- Akevitt
- Cognac
- Longdrink
- Whiskey
- Sherry
- Likør
- Hetvin
- Vannglass

Det tror jeg dekker det vi har.

Gammel 12-06-12, 15:18   #13
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har arva brusglass av mamma og ungane mine elskar få drikke av dei i fine selskap. Så det er eg overraskende glad for å syns er kjekt å ha.

Ellers står whiskeyglass på mi liste også. Eg har ellers vannglass, rødvin, champagne og konjakk.

Forresten, er det ikkje gjengs å drikke kvitvin av rødsvinsglass no eller har eg missa noko?

Gammel 12-06-12, 15:19   #14
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kva er forskjell på melkeglass og saft/brusglass?

Gammel 12-06-12, 15:19   #15
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har hverdagsglass, av ymse slag. Disse brukes til melk, juice, brus, saft.
Også har vi et krystallsett med 12 av hver, longdrink, rødvin, hvitvin, cognac og whisky. De blir brukt til jul og thats it.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 15:21   #16
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Kva er forskjell på melkeglass og saft/brusglass?

Melkeglassene våre er små blanke glass fra Ikea.
Saftglassene er gjerne i plast som de bruker ute.
Brusglassene er høye smale. (man MÅ jo ikke ha det, men
jeg har en "greie" med glass)

Gammel 12-06-12, 15:24   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har egne hvitvinsglass, Tussa, men de ser ut som litt mindre rødvinsglass. I hin hårde tide husker jeg at det var et must å servere hvitvin i flute champagneglass.

I min glasserie finnes det sågar ulike glass for riesling vs chardonney vs gewürstraminer.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 15:33   #18
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hvitvin, rødvin, champagne, hetvin og snapseglas, samt cognac og whiskeyglass. Og noen martini/champagneglass. Og ølglass, ikke minst.

Og hverdagsglass i både glass og plast.

Gammel 12-06-12, 15:34   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi har egne hvitvinsglass, Tussa, men de ser ut som litt mindre rødvinsglass. I hin hårde tide husker jeg at det var et must å servere hvitvin i flute champagneglass.

I min glasserie finnes det sågar ulike glass for riesling vs chardonney vs gewürstraminer.

Såpass. Ja, før var det alltid sånn at en brukte champagneglass til kvitvin. Med isbit! No føle eg mine gode, runde rødvinsglass frå IKEA får ta seg av alle eventualiteter.

Gammel 12-06-12, 15:41   #20
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har 12 rødvinsglass og 12 nesten like store nesten like glass som vi drikker hvitvin av. Det tror jeg egentlig bare er tull, vi kunne ha brukt samme til begge typer vin. Ellers har vi whiskey, cognac og annet ymse. Tror til og med vi har irish coffee-glass.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.