|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Off the map.
|
![]() Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kantpå et strikket teppe. Og via internett?
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kanthttp://www.garnstudio.com/lang/no/vi...&thumbnails=on
![]() |
#3 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kantJa, det klarer du! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kantDet er ganske enkelt, og finnes mange videoer på youtube. Akkurat den kanten du viser synes jeg ikke er den peneste, men den duger. Jeg synes f.eks. picot er penere: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...&thumbnails=on
![]() |
#5 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kantJeg liker krepsemasker, men det blir en litt "hard" kant, så i ditt tilfelle ville jeg nok også valgt picot.
![]() |
#7 |
.
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kant
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kantNå har jeg kjøpt meg heklekrok.
![]() |
#9 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kantMan hekler fra høyre mot venstre. Meget mulig at noen hekler den andre veien også, men jeg hekler samme vei som jeg strikker. Og det er jo fordi jeg er høyrehendt. Husk å ikke hekle for stramt. Da mister du mye av elastiteten i teppet (elastiteten blir liksom bare på innsida av kanten).
![]() |
#10 |
klossemajor
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kantDet er forskjell på retten og vrangen på hekling ja, men på en så smal kant vil det vel neppe vises. Hvis du har retten på teppet mot deg når du hekler, blir det i hvert fall rett.
![]() |
#12 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kantDet ser overkommelig ut. Det vanskelige nå blir å bestemme seg for hvilken type. Likte den krepsekanten veldig godt, men det er dumt om den blir for stram eller hard.
![]() |
#13 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kantJolie - jeg hadde en feeling på at man hekler fra høyre til venstre, men det var uansett nyttig info. Ser på videoen som tåtti linket til at det hekles fra venstre til høyre, men det så litt bakvendt ut synes jeg.
![]() |
#14 |
klossemajor
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kantJeg har ikke linket til noen video.
![]() |
#15 |
klossemajor
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kantEller så kan det selvsagt bare være jeg som hekler alt for stramt vanligvis.
![]() |
#16 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kantbilder, video - same same but different
![]() |
#17 |
.
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kantJeg tror det var staver jeg heklet. Du kan ty til det dersom krepsene blir for vanskelige, ikke klippe i stykker noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kantJeg måtte strikke lenger, synes ikke det var riktig langt nok. Spørs om jeg rekker å hekle.
![]() |
#20 |
Det kommer seg
Hvor: På en gård
![]() Sv: Kan jeg lære meg nok hekling til å hekle en kantJeg har også strikket babyteppe, og heklet kant rundt. Hadde aldri heklet en kant i mitt liv.
![]() |
|
|