Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tursekk til barn 8 år

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-12, 10:39   #1
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tursekk til barn 8 år

Jeg ser at det ligger noen gamle tråder om dette, men jeg tar allikevel sjansen på å lage en ny tråd ettersom de mest relevante begynner å bli ganske gammel.

Vi har hytte på fjellet som krever litt jobb for å få ting fra bilen til hytta. En rotur og en tur på ulent sti. Derfor pakker vi i sekk. Jentene mine, som nå er 8 år, har pakket og båret sin egen sekk siden de var 3 år, og nå har de ansvar for sine egne klær og ting, så langt det er plass i sekken. Når sekkene pakkes fulle, er ikke skolesekkene gode å bære, og jeg har lyst til å kjøpe ordentlige tursekker til dem.

I første omgang så skal de være romslige nok til at de kan bakke klær, innesko og bøker/leker for en uke på hytta, og nette nok til at de kan bruke dem på dagsturer til å bære sitt eget skiftetøy og vannflasker. På sikt kan det være greit at det er hensiktsmessig å bruke dem ved eventuelle overnattingsturer i telt eller på andres hytter.

Er det noen som har erfaringer å dele? Jeg syns de typiske dagstursekkene er litt små, men hvor stort blir for stort? De er ikke spesielt store 8 åringer, ca 130 cm høye.

Jeg vurderer denne, men syns det er skummelt å handle via nett, en sekk skal jo sitte godt på ryggen. Den er 23 l, noe jeg tenker ikke blir for lite og ikke for stort.

http://www.friluftsbutikken.no/index...roducts_id=878

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.