|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Eksplodert dør i dusjkabinett - hvem betaler?Dusjdøra vår eksploderte her en dag. Virkelig i tusen knas. Heldigvis var det mannen som var i dusjen, ikke en av ungene. Bortsett fra noen små kutt og skrammer gikk det bra med ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Eksplodert dør i dusjkabinett - hvem betaler?Eier av leiligheten skal fikse og betale.
![]() |
#4 |
Fersk i gamet
![]() Sv: Eksplodert dør i dusjkabinett - hvem betaler?
Det er egentlig ikke snakk om et kabinett når jeg tenker meg om. Det er fastmonterte dusjvegger med en skyvedør og det er latså skyvedøra som har gått i tusen biter. Dette er jo fastmontert og sto der da vi flytter inn og jeg er 99% sikker på at dette er original standard i alle leilighetene fra byggeår i 2001. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Eksplodert dør i dusjkabinett - hvem betaler?Da vil jeg tro at det er eier som må sørge for at det blir fikset, og at det igjen blir en sak mellom ham/henne og byggherre/leverandør.
![]() |
#6 |
Fersk i gamet
![]() Sv: Eksplodert dør i dusjkabinett - hvem betaler?Er det noen som har noe lovverk eller noe jeg kan vise til hvis utleier setter seg på bakbeina. Kan være greit å være forberedt siden bakbeina ofte kan synes å være hans foretrukne utgangsposisjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Eksplodert dør i dusjkabinett - hvem betaler?Er det ikke også en garantisak? En glassdør skal ikke gå i tusen knas. (Med mindre den som knuste den sparket i den eller noe selvfølgelig, men da antar jeg at du ikke hadde spurt.) Altså er det eier som må ta saken.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Eksplodert dør i dusjkabinett - hvem betaler?Her er en sak fra tidligere: http://www.aftenposten.no/bolig/boli...e#.T-HT9cVq0wI
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Eksplodert dør i dusjkabinett - hvem betaler?Jeg vil anta dette passer inn i dette avsnittet i husleieloven:
Ting som er fastmontert slik som døren til dusjveggene er, hører jo til huset og må dermed være utleiers eiendom?
![]() |
![]() |
#10 |
Fersk i gamet
![]() Sv: Eksplodert dør i dusjkabinett - hvem betaler?
Takk. Han kan sikkert komme til å sette seg på bakbeina og sette denne på kontoen for tilfeldig skade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Eksplodert dør i dusjkabinett - hvem betaler?Tilfeldig skade er jo et uhell. Dette kan ikke kalles et uhell med mindre noen uten å mene det har gjort noe for å forårsake det? En dusjdør skal jo ikke eksplodere, den bør tåle at noen sparker borti den også, om det skjedde noe slikt.
![]() |
![]() |
#12 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Eksplodert dør i dusjkabinett - hvem betaler?Dette er vel huseiers ansvar, så lenge dusjen tilhører leiligheten. Og her bør vel huseier gå på leverandøren av dusjkabinettet. Slikt skal jo ikke skje.
![]() |
#13 |
Fersk i gamet
![]() Sv: Eksplodert dør i dusjkabinett - hvem betaler?Enden på denne visa ble at vi ble trukket totalt 3000 (av 33 000) kroner på depositumet. Selve dusjkainettet var jeg ikke innstilt på å ta, men det var en del annet småpjusk og veldig slitasje på parketten så da orket jeg ikke ta noen fight. Nå er vi ferdige med fyren og godt er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|