|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
![]() Singel i hagen i stedet for gress?Noen som har det? Vi bygger hus og planlegger uteområdet.
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: Singel i hagen i stedet for gress?Nå aner jeg ikke hvor stort område det er, men jeg hadde da heller lagt platting. Trist å ikke kunne gå barbent om sommeren synes jeg. Jeg ville i hvertfall hatt en stor uteplass med platting, fliser eller annet barfotvennlig materiale i tillegg til denne singelen.
![]() |
#3 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Singel i hagen i stedet for gress?Det er veldig deilig med en grønnflekk da. Det er ikke mye jobb heller.
![]() |
#4 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Singel i hagen i stedet for gress?Her er eit par av mine inspirasjonsbilder. Vi bygger også, og vil ha minst mulig plen! Men det skal vere masse grønt likevel.
![]() |
#5 |
![]() ![]() |
![]() Sv: Singel i hagen i stedet for gress?
Vi skal ha en stor platting i betong også. Der vi bodde før var der bare en liten tarm med gress, og jeg er stygt redd den kommer til å irretere meg like mye her som der, selv om den er bittelitt større.
![]() |
#6 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Åh! Det var det mye fint å se på!
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Singel i hagen i stedet for gress?Naboen har singel på uteplassen sin foran stua og det ser rett og slett skikkelig kjipt og institusjonsaktig ut.
![]() |
#9 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Singel i hagen i stedet for gress?Vi har skifer og betongheller (sånne som er på det neste nederste bildet Syrin la ut) i endel av hagen, skiferen er like fin nå som da den ble lagt på 70-tallet, betonghellene ble grusomt stygge etter bare et par år, og har nå også begynt å smuldre opp. Jeg vil derfor avbefale betongheller, men anbefaler varmt altaskifer til hagebruk.
![]() |
#10 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Singel i hagen i stedet for gress?Grus har en skrekkelig uvane med å komme oppi bed, så kombinasjonen grus og bed er i hvertfal irriterende. Det har vi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Singel i hagen i stedet for gress?Jeg har liten hage, og den er dekket med Herregårds beleggningssten (grå) Fungerer kjempefint. Lettstelt er det absolutt, må bare høytrykkspyle en gang på våren
![]() |
#12 |
![]() ![]() |
![]() Sv: Singel i hagen i stedet for gress?Takker for innspill
![]() |
#13 |
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Singel i hagen i stedet for gress?Vi hadde valget mellom grus eller gress i en tarm ved siden av huset.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#15 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Singel i hagen i stedet for gress?Pyntestein er lekkert.
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Singel i hagen i stedet for gress?Singel er vondt å tråkke på, og snart har man (u)gress der også og den er like grønn som plenen.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Singel i hagen i stedet for gress?Vi har ikke så veldig stor hage, ca 70 kvm bak huset. Ønsker ikke plen, hater gressklipping. Vi har gravd opp hele hagen nå og skal til å bygge en stor treplatting. Utenfor plattingen blir det et mindre område med grus, rund type som ikke er vond å gå barbeint på. Har fjernet topplaget (gammel plen) og skal bruke duk under grusen for å hindre rotugress men frøugress vil jo etterhvert komme uansett. Området med grus er ikke så stort for vårt vedkommende, så det skal nok la seg gjøre å legge ny duk under med noen års mellomrom. Dette hørtes kanskje litt ørkenlandskap ut, men det skal ikke mangle på grønt. Det blir hekk og noen trær og busker. Tett i tett med bunndekkere under trærne for å hindre ugress. Ikke så mye bed men plantekasser og krukker istedet. Tror det blir helt supert. |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Singel i hagen i stedet for gress?Steinrøysa til Levic var kjempefin! |
![]() |
![]() |
#20 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Singel i hagen i stedet for gress?Vi har grovkornet stein på nedsiden av huset. Pr i dag er dette en fin hage, men preget av støy fra en ganske traffikert vei + motorveien som ligger litt utenfor der igjen. Dersom vi på sikt får støyskjermet denne hageavdelingen vil vi nok satse på plen i stedenfor, det er et fint lekested med morgensol. Og skygge til de sjeldne gangene sola blir for intens.
![]() |
|
|