|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2012
![]() |
![]() Vurderer Montessori-skole for sønnen minHar du vurdert Montesorri-skole som alternativ for barnet når det skal begynne på barneskolen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen min...
Ungen, 2009 Minste, 2013 Sist redigert av shute : 12-11-12 kl 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen minJeg har vUrdert. Montessori hadde vært ypperlig for min jente, men pga avstanden til skolen så ble det ikke det.,
![]() |
#5 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen minDatteren vår går på Montessoriskole. Det er nærskolen vår og vi er veldig fornøyd så langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Utenlands
![]() Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen minJa, her begynner de når de er fire så hun blir straks tredjeklassing |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen minJeg har sansen for montesorripedagoikken, det at hver elev får lære i sitt eget tempo blant annet. Hadde det vært en slik skole tilgjengelig her kan det godt være vi hadde valgt den gitt at det var akseptabel reisevei. Nå valgte vi nærskolen over et par andre skoler vi oppfatter som bedre fordi vi landet på at nærskole i seg selv er en fordel med tanke på venner, selvstendighet etc, slik at når nærskolen viste seg å være ganske bra ble det den.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen minVi bor på feil side av byen, men hvis ikke så er jeg ganske sikker på at knerten hadde begynt på Montessorri om et år. Det vurderes å åpne en skole i øst også, og kommer den i nærheten så søker vi der.
![]() |
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen minMine argumenter for er forresten: Tilpasning til hver enkelt elev og det at man utnytter de fasene ungen er i med hensyn på læring. Foreldregruppe som aktivt har valgt den skolen og dermed vil det være god sannsynlighet for at de fleste er engasjert i barnas oppvekst.
![]() |
#11 |
Utenlands
![]() Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen minHer er nok montessori langt mer vanlig enn i Norge. Det er offentlig skole og fint blandet elevmasse. Både med tanke på etnisk tilknytning, foreldres utdanningsnivå osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen minJeg ønsker at mine barn skal gå på nærskolen, sammen med nabobarna. Vår lokale barneskole er så bra at jeg ikke ser noen grunn til å ha dem noe annet sted. Det skulle vært veldig spesielle ting som hadde gjort at jeg valgte noe annet enn fellesskolen.
![]() |
#13 |
Utenlands
![]() Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen minFor oss bar det også viktig å bruke nærskolen. Vi kjøpte derfor hus i den ønskede nærskolens krets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen minJeg er ikke kritisk til pedagogikken eller noe sånn, men synes det er synd når ressurssterke foreldre tar barna ut av ordinær skole. - rett og slett fordi det ofte er foreldrene som stiller krav som kan bidra til forandring.
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen min
På samfunnsnivå er jeg veldig enig.
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er jeg helt enig i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen minStorebror går på montessori-skole, og både han og jeg er veldig fornøyd. Storebror har bare 800 meter skolevei
![]() |
#20 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
montesorri, pedagogikk, skole, utdanning |