Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Mac hjelp: Forsvunnet JAVA?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-12, 15:18   #1
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Mac hjelp: Forsvunnet JAVA?

På mystisk vis har visst JAVAen på MAC-en min forsvunnet. Jeg bruker nettbank som krever JAVA og betalte regninger for bare få dager siden, og nå fungerer det ikke pga manglende JAVA. Ikke finner jeg noe JAVA når jeg leter på maskina heller. Hvordan får jeg tilbake JAVA for Mac?

Gammel 24-06-12, 15:28   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mac hjelp: Forsvunnet JAVA?

Det samme har skjedd med meg, så jeg henger i tråden og ser hvilke råd du får.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 15:42   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Laster man ikke bare ned fra nettet, da?

Søk på Download java for Mac og velg nyeste versjon (10.7, ser det ut som) og så er det bare å følge instruksjonene?

Gammel 24-06-12, 15:49   #4
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg finner bare nedlastinger for oppdateringer og jeg har prøvd å laste ned, men når/hvis Java mangler i utgangspunktet så er det sikkert derfor at det ikke fungerer?

Jeg har forresten gammelt OS (10.5 tror jeg), Leopard, hvis det har noe å si.

Gammel 24-06-12, 17:21   #5
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 17:27   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På Mac så må du kjøre en programvareoppdatering (trykk på eplet øverst til venstre) for å oppdatere Java, du kan ikke laste ned fra nett selv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 17:33   #7
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bruk spot light (forstørrelses glassed til høyre oppi hjørne) og søk etter Java.
Velg Java valg.

Er det huket av på aktivter appletsprogrammstillegget blabla...?

Vist ikke så huk av der og se om ikke java virker igjen

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 17:56   #8
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

På Mac så må du kjøre en programvareoppdatering (trykk på eplet øverst til venstre) for å oppdatere Java, du kan ikke laste ned fra nett selv.

Det har jeg prøvd, men jeg finner ingen oppdatering for Java der.

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Bruk spot light (forstørrelses glassed til høyre oppi hjørne) og søk etter Java.
Velg Java valg.

Er det huket av på aktivter appletsprogrammstillegget blabla...?

Vist ikke så huk av der og se om ikke java virker igjen

Der sto det J2SE 5.0, J2Se 1.4.2 og Java SE 6 og det var huka av for "on". Og det fungerer ikke.

Gammel 24-06-12, 18:00   #9
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Standard

Og nå kom jeg på at jeg installerte oppdateringer på Firefox i går. Jeg åpner Safari og voila! der fungerer nettbanken min.
Mozilla kan ta seg en bolle.

Takk for gode råd i hvertfall!!

Gammel 24-06-12, 18:15   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hver nettleser på Mac har en opsjon for å nekte å kjøre Java. Slå den på igjen du, så er Java igang på hvilken nettleser du vil.

Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 18:24   #11
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Hver nettleser på Mac har en opsjon for å nekte å kjøre Java. Slå den på igjen du, så er Java igang på hvilken nettleser du vil.

Hm, det er huket av for enable Javascript.

Gammel 24-06-12, 19:52   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gitt opp både Firefox og Safari, og kjører nå Chrome. Det funker bedre. Flash og Java er gjennomgående tullball på Mac synes jeg... Nettbanken påstår nå og da at jeg ikke har oppdatert Java - noe jeg har - boot'e maskinen funker som regel, eller som du også har erfart - bruke en annen nettleser

Gammel 28-06-12, 07:20   #13
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ta en telefon til Apple eller eplehuset, de er som regel veldig hjelpsomme

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 12:33   #14
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der er et velkjent problem. Jeg husker ikke hva som var løsningen, men det var noe med en sertifiseringsgreie, om hvilke scripter som har lov å kjøre Java og hva_har_du. Det var i hvert fall en løsningsoppskrift inne på DnBs sider.

Og når man har gjort fixen/endringer må nettleser lukkes og åpnes igjen før de trer i kraft.

Jeg bruker alltid Safari til nettbank, for den funker problemfritt hos meg. Chrome og FF har mer nykker ift Java.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57.