|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() Skjerme for innsyn til terrasseJeg tenker terrasse så det knaker. Vurderer å utvide terrassen min, men hvis jeg gjør det så sitter jeg plutselig på utstilling for de som går på gangveien og det har jeg ikke mye lyst til.
![]() |
![]() |
#2 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Skjerme for innsyn til terrasseJeg så på Grønn glede på nrk i dag. Du skulle ikke skaffe deg bambus? Ikke vintergrønn, men blir tre meter høy. Fin er den også. Skjermer sikkert masse.
![]() |
#3 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Skjerme for innsyn til terrasseVi har og innsynsproblematikk, så eg abonnerer på tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Skjerme for innsyn til terrasseUansett hva jeg skal ha på terrassen så må jeg ha det i potter.
![]() |
![]() |
#5 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Skjerme for innsyn til terrasse
![]() |
#7 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skjerme for innsyn til terrasseHva med en lik trekkut-levegg? *skal se om jeg finner link* |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Skjerme for innsyn til terrasseJeg bor i et sært BRL
![]() |
![]() |
#9 |
Librocubicularist
|
Det finst materiale du kan grave ned og plante bambus i (gjere grundig forarbeid), slik at røtene ikkje sprer seg, og du får avgrensa plantene. Bare pass på at du faktisk gjer det skikkeleg. Å sette bambusplsntar rett i jorda, er på ingen måte lurt, med mindre du skal lage skog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Librocubicularist
|
I potter er bambus godt egna. Thuja veks fort og er vintergrønt. Men det luktar vondt, tiltrekk seg brunsneglar og blir fort stygt (brunt), så eg liker ikkje thuja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
bits and pieces
|
Jeg har ikke plass til å ta de inn, men jeg kan ta de under tak om vinteren. Så de må jo tåle frost og her kan det fort bli minus 25-30 om vinteren. -20 er hvertfall ikke uvanlig.
![]() |
![]() |
#12 |
Librocubicularist
|
http://www.bogront.no/klimasonekart Her kan du sjå kva klimasine du bur i. Når du skal velje planter, må talet på planten vere likt eller høgare enn det området du bur i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Skjerme for innsyn til terrasseDå ville eg sjekka med gartneri/planteskule om du kan justere ned eit hakk, når du skal sette under tak om vinteren. Dei fleste bambusplantane er H5, og vil klare seg fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Epikur
|
![]() Sv: Skjerme for innsyn til terrasseHumle!
![]() |
#17 |
Epikur
|
![]() |
#18 |
Epikur
|
Hvorfor skulle du flytte den?
![]() |
#19 |
Epikur
|
![]() Sv: Skjerme for innsyn til terrasseJeg ville ha forsøkt å plante på utsiden av terrassen eller laget hull i terrassen så de nådde skikkelig jord og fikk rotet seg ordentlig. Evt kan du selvsagt ha noen superdype plantekar eller tønner.
![]() |
|
|