|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() 5,5 år og Doktor Proktor?Er bøkene om Doktor Proktor morsomme for en 5,5-åring som liker å bli lest for? Eller er de for avanserte? For tiden holder vi på med Charlie og sjokoladefabrikken.
![]() |
#3 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 5,5 år og Doktor Proktor?Jeg vil tro at dersom 5,5-åringen henger med på Charlie og sjokoladefabrikken, så henger h*n med på Doktor Proktor også. Hos oss var den stor suksess.
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: 5,5 år og Doktor Proktor?Ja, Charlie er enorm suksess, og det er jo ikke kjempemange bilder i den (men det er gøy å se på de bildene som er, selvsagt).
![]() |
#5 |
Skal rømme
|
![]() Sv: 5,5 år og Doktor Proktor?Vi gikk rett fra Charlie og sjokoladefabrikken til første boken om Doktor Proktor med vår 5,5åring, men sistnevnte slo ikke an. Vi prøver igjen senere.
![]() |
#6 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: 5,5 år og Doktor Proktor?Doktor Proktor er veldig fin som lydbok. Det er en kjempeflott innspilling med masse prompelyder som er helt umulig å få til når man selv leser boka. Vi hørte på den i bilen i fjor sommer, og daværende femåring og nesten-fireåring lo seg skakke.
![]() |
#7 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: 5,5 år og Doktor Proktor?Vi har hørt Doktor Proktor på lydbok mange ganger nå. Bonus er 5,5 og liker den veldig godt. Tidsbadekaret er best.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: 5,5 år og Doktor Proktor?Vi har lest Doktor Proktor og vår 5-åring likte det. Fortolket litt her og der bare. Kuttet ut halshugging, stygg ordbruk, brenning på bål og sånt. Litt artige for voksne også.
![]() |
#9 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: 5,5 år og Doktor Proktor?
Jepp, det tenkte jeg også.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: 5,5 år og Doktor Proktor?Knerten er også 07-modell og har hørt på en del når vi har lest Doktor Proktor for snuppa. Han sier at det er gøy, men jeg ser at snuppa har større utbytte av bøkene enn ham (og vi voksne) ler på andre steder enn begge ungene. Det er bøker med flere lag.
![]() |
![]() |
|
|