|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() 'Dumme voksne'Det har nylig vært en tråd om sint lærer. Men hva med de dumme/sure/urettferdige voksne som barna møter på sin vei? Hvordan forholder dere dere til dem, hvordan snakker dere med barna om det, hva forventer dere at de skal ordne opp i selv, hva må de godta, og når griper man inn? Da tenker jeg i hovedsak på skolebarn. Jeg synes akkurat det er litt vanskelig. For det finnes mindre reflekterte folk overalt. Sist redigert av Dronningen : 26-06-12 kl 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
villende
|
![]() Sv: 'Dumme voksne'Jeg tenker at det å møte dumme mennesker er en del av sosialiserings- og læringsprosessen. Det er viktig å snakke med barna om at de ikke alltid vil oppleve å få full klaff med alle mennesker de treffer, men så lenge dette ikke er en person som direkte mobber eller ødelegger dagen for barnet så tenker jeg at det heller er viktig lærdom å ta med seg videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: 'Dumme voksne'Jeg kjenner jeg er mest nysgjerrig på hvem den dumme voksne på SFO er? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: 'Dumme voksne'Spørsmålene i hovedinnlegget var egentlig det jeg ville høre litt om, og håper noen vil dele litt av sine tanker og erfaringer. Det personlige biten var mer årsaken til at jeg tenkte mye på dette i kveld. Sist redigert av Dronningen : 26-06-12 kl 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: 'Dumme voksne'Jeg har fortalt dem at idioter finnes, at de ikke trenger ta inn over seg hva sånne mener. Og at jeg håper de ikke vil sette meg i bås med idiotene når de blir voksne. |
![]() |
![]() |
|
|