Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Kan man sy gardiner av dette?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-12, 12:25   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Kan man sy gardiner av dette?

Er dette et stoff man kan sy gardiner av?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 13:10   #2
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man sy gardiner av dette?

Du kan sikkert, men det er stretch i det da. Jeg ser for meg at du må være nøye når du syr sånn at du ikke strekker i stoffet i det hele tatt.

Faktisk så lurer jeg på om det ikke er det stoffet jeg sydde brudekjole av..?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 13:25   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil du ha gardiner i babyjoggebuksestoff så....
jeg tror det vil være vanskelig åf å det til lå henge fint, så jeg har heller valgt velour uten stretch. (Eller speilfløyel heter det kanskje)

Gammel 28-06-12, 13:38   #4
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og det er ikke det samme stoffet jeg sydde kjole av ser jeg nå. Det het ikke chenille, det het noe heeeelt annet. Men stretch var det.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 13:39   #5
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror det er ekstremt vanskelig å få det til å bli fint. Jeg tviler på at stoffet vil legge seg fint som gardin, om du skjønner.

Gammel 28-06-12, 20:30   #6
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Egentlig er jeg på leting etter flat fløyel eller velour eller hva det heter, som svigermor kan sy gardiner av. Men vet ikke hva jeg skal lete etter helt.

Gammel 28-06-12, 20:39   #7
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Da tror jeg du er på jakt etter det de kaller speilfløyel:
http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mo...?group_id=4818

Denne er uten stretch, og henger tungt og pent omtrent som teater-forheng. (Heter det det?)

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 21:15   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Chenille seg for meg at ender opp med å sige ned og ut av sømmer og alskens.
Men speilfløyel kan sikkert bli bra.

Gammel 28-06-12, 22:16   #9
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Da tror jeg du er på jakt etter det de kaller speilfløyel:
http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mo...?group_id=4818

Denne er uten stretch, og henger tungt og pent omtrent som teater-forheng. (Heter det det?)

Supert! Takk for svar!!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.