|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Mariusgenser i kauni (Mauds garn)Fikk garn i posten i dag, og tenker å strikke den mariusgenseren som ligger på hjemmesiden til Mauds garn.
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Mariusgenser i kauni (Mauds garn)Jeg har også kikket på den der, Men jeg lurer på hvordan man beregner at ermene blir ganske like mhp fargesjatteringene, det kan ikke være enkelt?
![]() |
#4 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Mariusgenser i kauni (Mauds garn)Jeg kjøpte et ekstra nøste, ogtenker å starte på likt på armene. Men mønsteret strikkes i ett så det blir ikke problem.
![]() |
#5 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Mariusgenser i kauni (Mauds garn)Det er ikke så veldig vanskelig å tilpasse de to mønstrene, jeg har gjort det nå nylig, det er bare å passe på at antall masker etter at man er ferdig med økning på ermene og bolen er det samme som det skal være for modellen uten ribb, selv om man strikker med ribb. Bittelitt matematikk, med andre ord, men det gikk helt greit.
![]() |
#6 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Mariusgenser i kauni (Mauds garn)Jeg holder på med den, men ikke i Kauni. Og for meg har det lite å si at ikke ermene matcher, for fargeskiftene er kortere i det garnet jeg strikker med. (Drops Delight.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Mariusgenser i kauni (Mauds garn)Jeg har akkurat (nesten) strikket en sånn en, bare i ensfarget. Jeg passet bare på å justere maskeantall i forhold til mønster før jeg startet å strikke mønster, og så tror jeg at jeg hadde litt færre masker til halsen, liker halsen litt mindre åpen enn den er på rundsalmønsteret.
![]() |
|
|